indahla Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg klarer ikke å legge inn "fra"-adresse når jeg sender mail via PHP. Jeg har testet disse to linjene: mail("[email protected]","login gamlevenner.com",$date.$time.$email.$ip.$os); mail("[email protected]","login gamlevenner.com","melding","From: Quality-eSports Webmaster <[email protected]>\r\n X-Mailer: PHP/" . phpversion()); Den første fungerer, men fra den andre mottar jeg aldri noen mail. Ideer? Andreas Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 det kan være smtp server på cir.no ikke godtar ugyldige domene navn i fra adresser. du har staver fra-adressen feil Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 det kan være smtp server på cir.no ikke godtar ugyldige domene navn i fra adresser. du har staver fra-adressen feil Dette sendes igjennom mailserver hos street2u (linux13.street2u.com). Mulig de har et spam-filter på det ja.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 hva skjedde når du skrev det rett? det må innom smtp servern til cir.no en eller annen gang, vil tro det er den som filtrerer ugyldige avsendere. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 hva skjedde når du skrev det rett? det må innom smtp servern til cir.no en eller annen gang, vil tro det er den som filtrerer ugyldige avsendere. @cir.no er adressen mailen skal til... Det skal ikke være noe problem der. Jeg forsøkte å rette opp de små-feilene du nevnte, men hjalp ingenting. Jeg har tidligere brukt akkurat samme kode på en annen webserver (uniweb) uten problemer... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 da er det ikke så greit å si. du kan be sysadmin ta en titt i loggene. litt OT: det er som regel opp til smtp serveren til mottageren å forkaste emailer basert på ugyldige adresser. avsenderen stoler stort sett på sine verifiserte brukere, uten at jeg vet hva ISP'er pleier å gjøre eller ikke gjøre for å blokkere spammere fra egne nett. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 da er det ikke så greit å si. du kan be sysadmin ta en titt i loggene. litt OT: det er som regel opp til smtp serveren til mottageren å forkaste emailer basert på ugyldige adresser. avsenderen stoler stort sett på sine verifiserte brukere, uten at jeg vet hva ISP'er pleier å gjøre eller ikke gjøre for å blokkere spammere fra egne nett. Hm.. får høre med street2u (eller street4you som de visstnok heter nå). Jeg har forsøkt å endre "til"-adressen, men det hjelper ikke. Takk uansett. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du kan jo ta bort info som ikke må være der: mail( "[email protected]", "login gamlevenner.com", "melding", "From: Quality-eSports Webmaster <[email protected]>\r\n" ); prøv også å oppgi en annen e-post adresse. Hvis ikke det fungerer, burde du sjekke at det ikke er noe i veien med PHP, ved å sjekke mail(): $sendt = mail( "[email protected]", "login gamlevenner.com", "melding", "From: Quality-eSports Webmaster <[email protected]>\r\n" ); if($sendt){ echo "mailen ble sendt fra php"; }else{ echo "Oops... det er et php problem"; } Lenke til kommentar
torms Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Poster et nytt spørsmål her som går på det samme: Problem: Skal sende mail ved hjelp av PHP Spørsmål: 1. Jeg har forstått det slik at jeg må sette opp smtp for å kunne sende mail. Her er infoen jeg får ut med phpinfo(), dette kan tyde på at det ikke er satt opp noen smtp for denne kontoen? SMTP localhost localhost sendmail_from [email protected] [email protected] sendmail_path no value no value 2. Jeg har ikke tilgang til php.ini, utenom å liste ut info, jeg regner med phpinfo() lister ut hva som er satt i php.ini? Er det da jeg kan bruke dette: ini_set('SMTP', 'smtp.domen.no'); ini_set('sendmail_from', 'gyldigEpostAdresse'); Her er mine form og php-fil jeg bruker: <?php $adresse = "mailadresse.no"; // adressen det skal sendes til if ($test == "Send") { mail($adresse,$tittel,$beskjed); echo "<h2>Din E-Post har blitt Sent</h2>"; } else { echo "<h2>Feil...</h2>"; }?> <FORM method="post" action="epost3.php"> <INPUT TYPE=HIDDEN NAME="test" VALUE="Send"> Ditt Navn: <INPUT TYPE=TEXT NAME="navn"><br> Din E-Post Adresse: <INPUT TYPE=TEXT NAME="epost"><br> Beskjed Tittel: <INPUT TYPE=TEXT NAME="tittel"><p> Beskjed:<br> <TEXTAREA NAME="beskjed" ROWS=5 COLS=50></TEXTAREA> <p> <INPUT TYPE="submit" VALUE="Send"> <INPUT TYPE="reset" VALUE="Rens Skjema"> </FORM> Feilmelding: PHP Warning: Failed to Connect in xxxxxxxxxxx on line 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå