Gå til innhold

M$ Font Tabbe

avtrekkeren

Anbefalte innlegg

Da jeg våkna i mårrest hadde WinXP lasta ned og gjort klar en "Critical Update for Windows (KB833407)".

Den oppdaterer fonten "Bookshelf Symbol 7" som er inkludert i noen M$ Produkter. Grunn: "The font has been found to contain unacceptable symbols".

Seff sjekket jeg fonten med en gang før jeg installerte updaten... Og jeg fant to hakekors, ett på skrå, og ett rett... Huhei... Lurer på hvem som la DE inn der?

:laugh::laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"hakekors" er egentlig budistiske solkors. Det er greit at endel mennesker i verden forbinder disse med nazister, men det er helt legitimt at de tilhører tegnene som er hentet inn fra østen. Det er ingen som har driti seg ut eller vært jævlige mot microsoft ved å legge de inn, det er bare en glipp at vedkommende ikke sjekket om det var mot policy eller ikke da fonten ble laget.

Når det gjelder det faktum at ms nå fjerner disse så er det fordi de ikke vil ha noe bråk med jødiske organisasjoner - de redder seg fra eventuelle rettssaker.

Personlig mener jeg at disse tegnene bare kunne få blitt da det finnes legitime bruksområder for de, men jeg ser microsoft sitt problem, og at det støter en god del mennesker alvorlig

edit; leif

Endret av enden
Lenke til kommentar

Hakekorset er ett nazi-tegn. Tegnet stammer ifra ett buddistisk fredstegn, nazi-tegnet er nesten helt likt det buddistiske fredstegnet med det er speilvendt.

Jeg mener buddister fortsatt bruker tegnet sitt for å symbolisere fred, iallefall enkelte steder i østen. Jeg har en liten dokumentar-fillm om kungfu ting og der står buddistene i sånn fredstegn-oppstilling. Så har de levende lys og går rundt i sirkel. Det ligner veldig mye på nazi-oppstillingene jeg ser ofte på Discovery¨.

Lenke til kommentar
Hitler kuppet solkorset fordi det var ett norrønt tegn.

hvordan forklarer du likheten med solkorset da? Tilfeldighet? Men det er egentlig rart hvis Hitler tok tegnet fra undermennesker i østen. ....med mindre det er en sammenheng mellom det norrøne og det budistiske

Lenke til kommentar

mener at hakekorset også ble brukt i Etiopa eller noe sånnt av kristne der for å skjule det tradisjonelle korset som de kunne bli drept av muslimene for å bruke. Men dette har jeg bare høre av en person en gang, og aldri lest det noen plass. Så det er godt mulig at det bare er bull$hit

Lenke til kommentar

Stiller meg eigentleg heilt uforståande til at desse symbola blir fjerna, tru du ikkje at nazistar som kanskje skriver mange brev med hakekors har laga ein eigen font med nazistiske symboler. Det er synd at enkelte symbol kan så enkelt bli fjernet fordi eit lite mindre tall i verden føler seg veldig støtt ver gang De ser eit hakekors.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...