adale Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg trodde at alle mobiltelefoner som har støtte for POP3, kan motta og sende e-post fra en hvilken som helst ISP. Stemmer ikke dette? Jeg har en T68i (som selges i morgen) som har støtte for dette. Da jeg skulle prøve denne funksjonaliteten ut med min bredband.no konto, fungerte det ikke. Jeg kontaktet så Bredbåndsfabrikken, men de sa at de ikke hadde støtte for nedlasting av epost fra mobil. Er det virkelig sant, eller misforstod de spørsmålet mitt? Er det i så fall andre ISPer som ikke kan tilby nedlasting av epost fra mobil? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du kan jo ta deg en telenor frisurf adresse og sende posten din videre til den adressen! Lenke til kommentar
adale Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Men er det ingen som kan bekrefte hva som er riktig her? Skal POP3-telefoner kunen lese epost fra allel ISPer, eller er det også avhengig av at ISPen støtter dette? Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei Jeg kontaktet mitt teleoperatør som er Chess og fikk min innstillger fra dem,det fungerte helt utmerket,har n 6600,den har også pop3 støtte. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Men er det ingen som kan bekrefte hva som er riktig her? Skal POP3-telefoner kunen lese epost fra allel ISPer, eller er det også avhengig av at ISPen støtter dette? on topic Det skal nok fungere, hvis da ikke bredbandfabriken har gjort det slik at e-post serverene deres ikke er tilgjengelige med GPRS. OG at de virkelig bruker pop3 eller IMAP protokoll. Har du prøvd å sette ip adressen til pop serveren deres istedenfor tekstadressen ? Du finner den ved å pinge pop serveren deres eksempel. i ms-dos ledetekst skriv ping pop.ettellerannet.no ip adressen står i svaret du får Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Støtter ein telefon pop standarden skal det vere fullt mogeleg å laste ned epost til telefonen. (sitter med T68i sjølv og laster ned UIO mailen min så det suser etter) Men det du ofte må gjere er å modifiserer epost innslillingane som du kan få frå nettoperatøren din. Fordi mobiltelefonenen treng ei "spesiell" oppkobling, men dette leverer både telenor og netcom. Det som du modifiserer er navnet på popserveren frå operatør sin til den du skal bruke. mvh JanEirik link til ekstern side som har meir detaljerte opplysningar om epost på mobil. Endret 11. februar 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Er det mulig å få satt opp en hotamail konto på mobilen? Noen som har oppset i tilfelle? PS. Jeg har P900 med telenor abb. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Viss hotmail oppgir pop3 serverene skal det ikkje vere noko problem å laste ned mail derifrå. Men eg ha ikkje sett noko opplysningar om det så eg trur ikkje det er mogleg. mvh JanEirik Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Hotmail er verken POP3 eller IMAP, det bruker noe annet (HTTP-basert?), og vil derfor ikke fungere med den innebygde epostleseren til P900 Men du kan jo alltids WAP'e litt Endret 11. februar 2004 av tadcomp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå