Gå til innhold

E-post på mobiltelefon

adale

Anbefalte innlegg

Jeg trodde at alle mobiltelefoner som har støtte for POP3, kan motta og sende e-post fra en hvilken som helst ISP. Stemmer ikke dette? Jeg har en T68i (som selges i morgen) som har støtte for dette. Da jeg skulle prøve denne funksjonaliteten ut med min bredband.no konto, fungerte det ikke. Jeg kontaktet så Bredbåndsfabrikken, men de sa at de ikke hadde støtte for nedlasting av epost fra mobil. Er det virkelig sant, eller misforstod de spørsmålet mitt? Er det i så fall andre ISPer som ikke kan tilby nedlasting av epost fra mobil?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er det ingen som kan bekrefte hva som er riktig her? Skal POP3-telefoner kunen lese epost fra allel ISPer, eller er det også avhengig av at ISPen støtter dette?

on topic :)

Det skal nok fungere, hvis da ikke bredbandfabriken har gjort det slik at e-post serverene deres ikke er tilgjengelige med GPRS. OG at de virkelig bruker pop3 eller IMAP protokoll.

Har du prøvd å sette ip adressen til pop serveren deres istedenfor tekstadressen ?

Du finner den ved å pinge pop serveren deres

eksempel.

i ms-dos ledetekst skriv

ping pop.ettellerannet.no

ip adressen står i svaret du får

Lenke til kommentar

Støtter ein telefon pop standarden skal det vere fullt mogeleg å laste ned epost til telefonen. (sitter med T68i sjølv og laster ned UIO mailen min så det suser etter)

Men det du ofte må gjere er å modifiserer epost innslillingane som du kan få frå nettoperatøren din. Fordi mobiltelefonenen treng ei "spesiell" oppkobling, men dette leverer både telenor og netcom.

Det som du modifiserer er navnet på popserveren frå operatør sin til den du skal bruke.

mvh

JanEirik

link til ekstern side som har meir detaljerte opplysningar om epost på mobil.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...