SupremeX Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 har et par filmer jeg gjerne skulle ha brent ned på cd. IOM at jeg ikke har DVD brenner så er plass et problem. Filmen tar 800 mb, så jeg lurer på om det er noen programmer som omkoder fra .avi til f.eks VCD eller MPEG. Eller splitter de opp? Tenkte å splitte opp en film i to deler, hvilke programmer er det for dette? Litt rotete, er trøtt Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Tsunami mpg encoder, bedre kjent som tmpgenc. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 det funket ikke Har vært borti et program som heter AVI Splitter, noen som kjenner til dette? Men det er desverre slik at den oppretter bare den ene delen av filmen i trial versjonen. Noen som vet om tilsvarende, som deler HELE filmen? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har du prøvd å komprimere til DivX med DrDivX ? Den komprimerer ekstremt bra med meget god kvalitet. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hvorfor greide du ikke å bruke tmpgenc? Fikk du en feilmelding? Det er jo bare å bruke wizarden, velge AVI fila, velge SVCD, og velge først fra begynnelsen av filmen til ca midten. Så velger du en CBR som gjør at du benytter mesteparten av CD'en. Dette lagrer du i batch og lager en til med resten av fila. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 testet det som du sier, Johndoe. Fikk det til, men Dr. DivX er det enkleste Takk for svar Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Kan godt være, men tmpgenc er det beste til å lage Mpeg1/2 filer. (som du f.eks kan spille i DVD spilleren) Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 ok. MPEG1, er ikke det det samme som VCD? Har et problem nå. Prøvde å dele en film i 2 deler, og dr.divx låser seg når den kommer til den andre delen av oppsplittingsprosessen. Hvorfor skjer dette? Har noen et annet alternativ til .avi splittings programmer? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 virtualdub er bare superdigg GNU General Public Licensed (GPL) prog http://www.virtualdub.org/ Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) kan man splitte videofiler i det programmet? Finner ikke noen plasser man kan det. Endret 15. februar 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Virtualdub spliting. 1: åpne videofila 2: Velg "slideren" nederst og trykk HOME og END fra begynnelsen til midten. 3: Velg video/compression og velg f.eks DIVX eller XviD med ønsket kvalitet. 4: Trykk F7 (save as) 5: Når den er ferdig så gjør du akkurat det samme med resten av filmen. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 åja! Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Rubber Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hvis filmen din er 800 mb får du jo god plass til den på en 900mb CD-R plate. Disse får man bl.a. kjøpt på Spaceworld. Men for å utnytte den "store" lagringskapasiteten har jeg hørt at må man ha Nero 5.5 eller bedre. Evt. annen tilsvarende software. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 hmm finner ikke 900 mb plater. Dessuten har jeg et annet problem. Jeg rippet min 2Fast 2Fourius DVD, og fikk den over til .avi, men så prøvde jeg å dele den opp, det gikk med nandub, men den ene delen av lyden ble borte. Når bilene ble ruset, og folk snakket, så hørte man bare rusingen. Hva skyldes dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå