Gå til innhold

Tips ønskes

Anbefalte innlegg

OK. Har nå vært passiv leser av denne biten av forumet siden før jul en gang. Vet derfor ikke helt om jeg tørr detta, men her er nå en 'fisk' som dere kaller det... (Hvorfor fisk?)

.: Wanda :.

Noen fakta tilfelle dere lurte...

• # Siden skal stort sett inneholde et fotoalbum (Gallery v1.4.1) og noen egenlagde programmer
  • # Satser på CuteNews for mesteparten av innholdet
  • # For kalenderen satser jeg på å finne et eller annet phpscript. Noen erfaringer?
  • # Fonter - bruker Georgia og Verdana for innhold - headeren består av 'Zero Twos' + egen outline og 'j.d.'
  • # Farger - #527CCE (blå 1), #BDCEEE (blå 1), #FFE2A9 (gul), #83DA57 (grønn)

Dette er mitt andre webdesign siden ever, så vær snill :blush:

Smurte min fru og fikk følgende kommentar: 'Kjedelig. Går og legger meg nå'...

Endret av Format71
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent og pent, men likte ikke helt fonten i høyre-kolonnen, er det Times? :scared:

Hva er det med den der kalenderen for tiden da? ALLE skal jo ha en kalender på siden sin. Skjønner det ikke jeg, har den noen nytte?

'Kjedelig. Går og legger meg nå'

Kvinnfolk :wallbash::p

Lenke til kommentar

MouseOver

Tenkte en helt enkel css-effekt jeg har sett her et sted. Finner den ikke igjen nå...

Header

Isj... det er jo den vanskligste biten jo... Har forsøkt meg litt med blending av kildekodetekst o.l. men det har lissom blitt litt råstykt å se på...

Skal forsøke mer... >sukk<

Senterering

Senterering er planen - kom bare litt skjevt ut i PS...

Font

Nope. Ikke noe times men fet Verdana uten AA. Ønsker å hold menyen rimelig text-only, så utvalget av fonter er vel ikke så stort...

Kalender

Tja... Jeg er et rotehue og trenger ett sted å skrive ned ting. Selfølgelig kunne jeg lagt kalenderen på en underside bare for meg, men da blir forsiden så tom... ;-)

Endret av Format71
Lenke til kommentar

Var ikke så værst det! :D Ser du har snappa opp kalenderen! :p

Jeg likte faktisk den andre fonta til høyre. Er det Georgia eller Garamond elns? Ser det ikke er Times.

Helt okei meny, men stygg farge på mouseover. Unødvendig med så stor fontstørrelse etter min mening. Men så er jeg minimalist også. :p

Liker ikke header, enkelt og greit fordi den er hakket for enkel. Et pent bilde med laaaaav opacity hadde kanskje gjort seg. Det er standard Dunestar-metode hvis det ser svakt ut. :green:

Fisk er det norske ordet for fish som det egentlig heter. ;) Vet ikke helt hvorfor det heter det.

Lenke til kommentar

Kalender

Kalenderen har jeg tegna helt selv. Er den mistenkelig lik noe annet? Uansett så skal bildet ut og kode inn, så da blir den nok litt annerledes..

Font

Ooopss.... Må snart lære forskjell på høyre og venstre... overskrift=Verdana, Tekst og footer = Georgia

Farger

Brukte ett eller annet verktøy for å finne fargekombinasjon. Gulfargen skal være komplementær til den lyse blåfargen. Skal se på det. Syns uansett selv ting blir litt blast...

Header

>sukk<

-Vegar

Lenke til kommentar

Startet helt på nytt....

.: Wanda jr. :.

Bakgrunn

Hentet fra stock.xchng. Forhåpentligvis så stor at den alltid vil dekke bredden på browseren. Får se hva jeg gjør med høyden. Blende til en bakgrunnsfarge?

Logo

Ku hentet fra ikonarkiv for Mac X

Font = 'Basic Font'

Buttons

Collage av div. Mac X-ikoner. Satser på en mouseover, enten fra grå til farge eller fra farge til 'hot'.

Kalender

Foreløpig fjernet. Får se om den kommer tilbake igjen eller om den puttes på en underside bak 'Log inn'...

Hva syns dere? Bedre? Værre?

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...