nor303 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Noen som har noe peiling hva slags hovedkort man skal velge til amd64. Trenger S-ata, firewire og lan. Blir så forvirret av alle disse postene med de nye hovedkortene, virker som det er mye tilfeldigheter og problemer med de nye sokkel 754 kortene. En annen ting er at det skal være kompatibelt med ram som ikke koster en formue men som heller ikke blir noe flaskehals. Mulig at dette er litt motstridene ønsker da det selvfølgelig helst skal være så rimelig som mulig, men men dere pleier jo å få det til Lenke til kommentar
jag Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Fra Hardwarebutikken: A64 3000+ Boxed Gigabyte K8VNXP Kingston PC3200 CL3 2*512MB Sum: 4935 Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 hosthost.. CL3 ram. Kingston lager gode rambrikker. Har satt sammen mange titalls maskiner på jobben med Kingston og har ikke hatt et problem enda,men CL3? Ville heller ha valgt noen CL2 brikker. De koster litt mer ,men er uten tvil verdt det. Jeg kjører Twinmos brikker med BH5 moduler. Det er få webshopper som har BH5 lenger og dette er synd ,men CH5 brikkene har virkelig kommet seg etter det jeg har hørt av erfaringer så jeg ville heller valgt noen Twinmos\winbond brikker ifra hwb. Dette er CH5 brikker og ikke BH5 (BH5 brikkene mine er 1år gamle og fortsatt noe av det beste som finnes =) ) Lenke til kommentar
jag Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 hosthost.. CL3 ram. Kingston lager gode rambrikker. Har satt sammen mange titalls maskiner på jobben med Kingston og har ikke hatt et problem enda,men CL3? Ville heller ha valgt noen CL2 brikker. De koster litt mer ,men er uten tvil verdt det. Jeg kjører Twinmos brikker med BH5 moduler. Det er få webshopper som har BH5 lenger og dette er synd ,men CH5 brikkene har virkelig kommet seg etter det jeg har hørt av erfaringer så jeg ville heller valgt noen Twinmos\winbond brikker ifra hwb. Dette er CH5 brikker og ikke BH5 (BH5 brikkene mine er 1år gamle og fortsatt noe av det beste som finnes =) ) Ikke noe problem med CL3, anandtech tror jeg det var testa forskjellen, og i snitt var det ca 1% dårligere ytelse enn CL2. Mener du en økt pris på nærmere 400 per 512MB er verd 1% økt ytelse? Skal da ha 2*512 kan du belage deg å betale 800kr mer for de billigste CL2 brikkene som garantert fungerer med A64 hovedkort (det har som kjent vært en del problemer med TwinMos minne). Hadde heller lagt pengene i bedre skjermkort\harddisk\dvd brenner\spart pengene enn ytelse du kanskje ikke merker i det hele tatt. Skal du klokke derimot er CL3 brikkene til Kingston udugelige... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå