leirpytt Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har en Shuttle SB51 (P4 2,4) som blir sinnsykt varm. Det er strømforsyninga som blir så varm at maskinen slår seg av. Den ligger på ca 75grader ved reboot, mens CPU er på ca 50grader. OC ikke noe og alt er "originalt", men trenger hjelp til å få ned tempen på PSU'en. Forslag? Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Prøv med en dårligere prosessor, funka for en kamerat... Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Prøv med en dårligere prosessor, funka for en kamerat... hmmm.... tror ikke jeg kjøper en p4 2,0 eller c2,ettellerannet, men tanken på å klokke ned min nåværende cpu har slått meg.... Hadde liksom ikke lyst til det da. Finnes det noen gode guider på hvordan man evt utstyrer psu med en vifte til? Lenke til kommentar
ZooMazter Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 har solgt noen slike Shuttle på noen av de har dette hent PSU'n trenger bare litt mer kjøling en vifte hadde fiksa det Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det som var galt hos koameraten min var at hovedkortet ikke støtta så høy cpu. Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Det som var galt hos koameraten min var at hovedkortet ikke støtta så høy cpu. Mitt HK støtter større cpu enn det jeg har i dag, så det skulle ikke være noe problem. Jeg kan f.eks spille NFSU i ca 3-4min så booter den på nytt. Det er maks irriterende. Det eneste som står i burken er en 80gb disk, en dvd+rw, 512mb ram og cpu p4 2,4/533, så psu burde egentlig ikke bli for presset av det... skulle en tro i allefall Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Vurdert kraftigere vifte til strømforsyningen ev å "skru" av lokket på den (PSU), for å gjøre luftflyten litt bedre? En kompis av meg har samme boksen, han bruker en 2.6, 1GB, R9700PRO... så PSU'en er nok sterk nok. Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Vurdert kraftigere vifte til strømforsyningen ev å "skru" av lokket på den (PSU), for å gjøre luftflyten litt bedre? tror jeg må teste noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå