Gå til innhold

Lyd på Pc-Speaker?

Anbefalte innlegg

jeg var hos en kamera her om dagen, familie pc`en hans er en IBM med innebygget lyd-kort :sad:

men det jeg bli litt "forskrekket" over var når han tokk ut lyd-kablen av lyd-kortet, så gikk lyden fra pc`en (winamp nå) over på den. og den spilte høyt tilogmed.. så tenkte jeg .. KULT :smile:

kult på LAN og slikt, trenger jeg ikke ta med høytalere, for den spilte nesten høyt iks.9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eh, skal dette være mulig ? da den høyttaleren ikke er tilkoblet lydkortet på noen måte ? uansett IBM er mærkelig greier azz.. ikke lett å forstå seg på, dette høres bare så utrolig usannsynerlig ut!

Housey

Lenke til kommentar

en pchøytaler kan jo spille av lyd så det er vel ikke så rart.

bare lyden går fra lydkortet og til speakeren er vel dette normalt vil jeg tro.

har kobla en pcspeaker til forsterkeren min jeg, den overlevde vel i ett minutt :grin:

Lenke til kommentar

vel tøft å tøft, hvem vil vel ha en crappy lyd ? er jo bare tynn tynn bibel papir membran som er i dem jo.. spiller ikke særlig høytt.. har selv integrert lydkort på mitt soyo, kan dra ut alle ledninger, men høyttaleren i PC'n starter ikke å spille fordi.. SELV om den er tilkoblet!

Housey

Lenke til kommentar

Vi fikk nettopp 2 nye Compaq P4 1700 DDr maskiner på jobben som også gjorde det der. Jeg titta inni dem og det viste seg at pc høyttaleren var kobla både som høyttaler og til de vanlige system lydene. Nå var denne høyttaleren riktignok bittelitt større enn en vanlig pc høyttaler og muligens av bedre kvalitet, men ihvertfall kunne man helt fett ha musikk til arbeidet.

Lenke til kommentar

Dette er helt normalt på mange "merke-pc'er".

Den interne høytaleren er kobla via lydkortet. Dersom det ikke er koblet til noen høytalere, kjøres lyden ut på denne (den kan selvfølgelig ikke sammenlignes med den "vanlige" beeperen som sitter i de fleste PC'er).

Lenke til kommentar

Prøv heller å koble en pc speaker til en brokoblet NAD216 (400w rms) Skru på full guffe, trykk på play på cd-spellern. Hi hi.. I mitt forsøk hoppet spolen og halve elementet 2-3 meter og traff veggen med en pang. Dødskuult. PS: Bruk helst fjernkonroll på sikker avstand og verne utstyr. (Styrhjelm, hørselvern og vernebriller) :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Voffsen på 2002-03-18 06:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...