Laka Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Heisann! Kjører en RAID-1 løsning på en maskin her. Har planer om å gjøre denne om til en filserver. Er det mye dilldall som må / bør settes opp, eller skal jeg bare bruke en vanlig share-home? Alle maskiner i nettverket kjører linux. Mvh, LasseAndreK Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du bør bruke nfs som fildelingsprotokoll. Nøkkelfila er /etc/exports. Les man exports og google litt etter nfs howto så finner du sikkert ut av det. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 jepp nfs er stort sett lett å få opp å gå. men jeg måtte sette optionen insecure av en eller annen grunn (lar klienter kople seg til fra porter over 1024) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 http://nfs.sourceforge.net/nfs-howto/ Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Tusen takk alle sammne! Dette tror jeg blir bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå