SirAnderz Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei.. Jeg bare lurer på om noen kan lage noe helt simpelt til meg. Dvs; Bruker et relativt enkelt eksempel da : Jeg har laget et design, og jeg vil ha en dropdown meny. Og på den drop downmenyen kan jeg for eksempel velge mell om Header1, header2 og Header3.. Da som skjer viss jeg velger header1 er at da blir den headeren som er der ifra før av bli erstattet med header1. Viss noen forstår hva jeg mener ? Dette her er bare eksempel, jeg vil bruke det i en litt annen måte, men i samme prinsippet.. Håper noen tar seg tid og hjelper meg, og kreditt på den ferdige siden vil være utleveret selfølgelig.. mvh Anders Drage Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) PHP eller JavaScript kanskje? PHP: Kan ikke så mye, men sånn ca slik: if rolldown-ting = bilde1 { header = bilde1.gif } ...muligens... EDITETTERSÅMYEKRITIKK(->----------------------<-): Dette er IKKE korrekt kode. Bare et eksempel på hvordan man kan løse det (i veldig grov og feil kode ). Endret 13. februar 2004 av PT Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 SirAnderz: har ikke du vært på dalalan før ? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Heppz.. Var meg som kom bort til deg og rapporterte en feil på sida di.. Var meg som snakka med deg før Snowshow Er meg som heter 'bill i familien din Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Skal du bare erstatte skrift? Altså "heihei", skal bli til "hadehade" når du velger fra dropdownboxen? Det lyser javascript lang vei. Det blir for dumt med serverkall for noe sånnt Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Bare lurer på om det er noe i nærheten av dette du er på jakt etter? Siden du snakker om et bildescript Endret 13. februar 2004 av enden Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Bare lurer på om det er noe i nærheten av dette du er på jakt etter? Siden du snakker om et bildescript enden, det scriptet funka ikke tror jeg. Får iallefall ikke opp noen bilder når jeg prøver å skifte, det er vel det som er meningen? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) pc. Browser? edit, nei så sandelig... IE driter i det som vanlig... Orker ikke se på det nuh... Endret 13. februar 2004 av enden Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) PHP:Kan ikke så mye, men sånn ca slik: if rolldown-ting = bilde1 { header = bilde1.gif } ...muligens... Hvor i huleste fikk du det fra??? Prøver å lære gutten feil eller? "IF" funksjonen er brukt feil... Variablen er deklerert feil... Parentesene er enda større feil... Endret 13. februar 2004 av tjcombo Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 tjcombo: Jeg tipper koden er med bare for å vise konseptet (og gjerne ro ned tonen litt). Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 PHP:Kan ikke så mye, men sånn ca slik: if rolldown-ting = bilde1 { header = bilde1.gif } ...muligens... Hvor i huleste fikk du det fra??? Prøver å lære gutten feil eller? "IF" funksjonen er brukt feil... Variablen er deklerert feil... Parentesene er enda større feil... Stemmer som satyrium sier. Jeg kan ikke PHP noe særlig (les: så godt som ingenting), men jeg kom fram til at konseptet muligens kunne være noe slikt Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Anbefaler at man forklarer i klartekst at det er pseudokode det dreier seg om. Ingen som ikke er bevandret i php kommer til å skjønne at det der bare er tanker Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Anbefaler at man forklarer i klartekst at det er pseudokode det dreier seg om. Ingen som ikke er bevandret i php kommer til å skjønne at det der bare er tanker Helt enig med deg enden! Men mener også at om tjcombo hadde formidlet det med en litt mildere og hyggeligere tone hadde det ikke vært noe problem! Huskeregel #1 i forum: vær hyggelig og høflig og drit i å henge ut andre (= normal folkeskikk!) edit: typo Endret 13. februar 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 tjcombo er ikke kjent for å være den mest delikate blomsten når han ikke er enig Det er bare å ta det med en klype salt når han begynner i kjefte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå