Gå til innhold

xbox hjelp, ikke nybegynner spørsmål

redflame

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har en vers 1.3 xbox som er flasha med bryter,

har innstalert evolutionx(siste vers) den fungerer når xboxen er i i bryter stilling 1 og så ligger avalaunch(siste vers, tok auto update i går) på bryter stilling 2.

begge dashboard`a ligger i c:\

jeg bruker "X2_4977" bios, på 256kb på begge bryter stillingene.

eneste jeg har gjort med den ene biosen er at den starter med avalunch som første valg, den flasha jeg så inn på xboxen når bryteren sto i stilling nr 2.

brukte XBtool_1.0.14 til dette.

ok problemet!

etter at jeg jeg drev med avalaunch i går så klikka boxen min jeg drev og rota med pal/ntsc innstilingene og starta boksen på nytt, og den "boota" normalt helt til slutten av introen og så kom ERROR CODE 13.

ok tenkte jeg sjekka en del på xbox-scene , skjønte fort at det er noe med dashboardet ,

så da starta jeg slayer auto instaler conecta med flashfxp for å legge over et nytt dashboard

, men det var tomt i alle partisjonene på xboxen, de viser 0 alle sammen untatt d:\ men det er jo slayer dvd`en det.

Hva &%¤ tenker jeg, ok prøver og flashe xboxen med ny bios(prøvde minst 10 forskjellige) via slayer , men ingen ting hjelper , den viser bare error 13 og blinker grønt/rødt.

Pst! begynner og mistenke at det kan være noe EEprom klikk, men er ikke sikker

så nå må jeg håpe på at det er noen virklige kyndige xbox folk her på har gamer.no

please hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev, se på XS..

Det forumet er "fasiten" på alle xbox spørsmål og spesielt ettersom du ikke er alene om å ha dette problemet så er temaet selvfølgelig oppe der, lite vits at jeg skal lese for deg der og så gi svaret her. :-)

Jeg har heller ikke førsthåndskunnskap ang dette, heldigvis..

Lenke til kommentar

ok det jeg har som er fra bacup mappa i c:\ på xboxen før den klikka er:

-en bin fil som heter disk

-og så har jeg et "hddinfo" dokument

-og en bin fil til som heter hddkey

jeg har lasta ned et programm som heter "LiveInfo" fra dette nett stedet http://dwl.xbox-scene.net/~xbox/xbox-scene...einfo-beta2.zip

har også lest her om hvorda løse problemet men skjønner lissom ikke tegninga:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=170203&st=0

så det jeg lurer på hvordan får jeg lagt inn bacup filene mine på xboxen når det ikke går ann og komme seg inn på den?

hvis man legger inn en boot cd og går inn på den ip adressen som står der så, viser den bare 0 kb på alle partisjonene i xboxen, untatt d:\ men det er jo dvd rommen.

og evt hvis jeg skulle klare og komme meg inn på xboxen , hvor på c:\ skal eeprom ligge?

gutta på avalaunch/xbox-scene har egentlig ikke noe løsning virker det som!

please help hvis noen har noen råd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...