EspenDL Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei! Jeg har byget ny pc for en kompis og det er self. noe gale med den. Det som kan gå galt, går galt. Når vi skrur på pc-en, stopper den opp på detecting IDE og piper. Det er ikke en slik tone som indikerer at minne ikke er i, mer slik tone som når CPU'en blir for varm. Kommer ikke inn i "bios" så jeg får ikke lest av temp. Skulle tro at viss CPU'en er død så ville skjermen være helt svart. Dermed kan det ikke være noe gale med den. Jeg lurer på om det kan være noe gale med hovedkortet? Eller kanskje en "jumper" står feil? Noen som vet hva som kan være årsaken? Oppsett: Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA - nForce2SPP/MCP-T2/Ultra400,ATX1394 [Demobrukt] Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM - Special Edition 8MB cache WD1600JB 116244 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz - Socket A 333MHz, 512KB Barton DDR-DIMM PC3200 512 MB DDR CL2.5 Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Ser at det er flere på prisguiden som har hatt problemmer med ambulanselyden. Har kjøpt kortet på komplett.no (går det ann å bytte det?) Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Tviler du får byttet, men komplett sender deg et nytt kort tilbake(hvis det er noe feil) Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Her kan du finne ut hva de forskjellige pipe toene er for noe.! Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Det er en to tonet sirene som betyr at enten cpu'en er for varm eller for lite strøm. Kom i dag inn i biosen, der ligger temp. på ca 40 grader. Da er altså ikke det som er problemmet. Vi prøvde og me en ny PSU, men uten hell. Hva kan det være? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kjedelige greier når ting ikke funker! Det er jo mange ting som kan slå feil, men hvis varseltonen sier at CPU er for varm eller for lav strøm er det noe galt som ikke er riktig. Jeg har NF7-S v2.0 selv, og da jeg prøvde med for svak strømforsyning startet ikke PC'en i det hele tatt. Og du har jo prøvd en annen PSU, så vi kan jo utelukke det da. Jeg gjetter på at det er noe feil med CPU-sokkelen, en kompis av meg hadde det samme problemet da han røsket løs sokkelen (ved et "uhell"). Det han gjorde var at han sendte hele kortet inn til komplett og fikk et nytt i posten uka etter. Siden du får opp bilde på skjermen er det ikke noe feil med CPU'en heller (er jeg rimelig sikker på). Prøv å kontakte brukersupport der du kjøpte HK'et. Lykke til! Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Sikker på at det ikke er minnet det er noe i veien med? Prøvd å flytte på brikkene, ent prøvd annen type ram Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hvilken vifte står det på cpukjøleren? Mulig det er en vifte med for lav omdreining, bios vil registrere det som at viften har stoppet og avslutter maskinen. Dette kan du disable i bios. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er vanlig at Western ikke skal ha noen jumpere når den er alene master. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kan vel innrømme at jeg fikk den samme lyden når jeg satt sammen den første av de tre Amd maskinene med NF7 hovedkort før jul. Fikk ambulanselyd fordi jeg hadde klart å snu kjøleren feil vei. Trodde aldri jeg skulle klare det, siden jeg alltid har montert riktig tidligere, men denne gangen gikk det galt. Rart nok så var det trykk på hele kjernen, så varmeoverføring skulle det nok være, men med en gang jeg snudde kjøleren 180 grader så forsvant lyden. Trenger ikke være det som du har gjort, men sjekk kjøleren. Denne kjøleren hadde ikke særlig god merking hvilken vei som var den riktige. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Kan vel innrømme at jeg fikk den samme lyden når jeg satt sammen den første av de tre Amd maskinene med NF7 hovedkort før jul. Fikk ambulanselyd fordi jeg hadde klart å snu kjøleren feil vei. Trodde aldri jeg skulle klare det, siden jeg alltid har montert riktig tidligere, men denne gangen gikk det galt. Rart nok så var det trykk på hele kjernen, så varmeoverføring skulle det nok være, men med en gang jeg snudde kjøleren 180 grader så forsvant lyden. Trenger ikke være det som du har gjort, men sjekk kjøleren. Denne kjøleren hadde ikke særlig god merking hvilken vei som var den riktige. Går det ann å sette kjøleren feil vei? Har aldri opplevd det før. Uansett så ligger CPU-temp. på 40 grader så jeg tviler på det. Viften kjører med en omdreining på ca. 2000 rpm. Det er ikke noe i veien med minne og ja det står i slot 1. Endret 11. februar 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det var nettopp det som var poenget mitt, det går ann. Jeg klarte også å måle av temperaturen og den var lav som bare pokker, men pc'en skrudde seg likevell av. Og den forbanna sirenen holdt på helt til jeg snudde kjøleren. Prøv det, du har ingenting å tape. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Det var nettopp det som var poenget mitt, det går ann. Jeg klarte også å måle av temperaturen og den var lav som bare pokker, men pc'en skrudde seg likevell av. Og den forbanna sirenen holdt på helt til jeg snudde kjøleren. Prøv det, du har ingenting å tape. Skal prøve det. Håper det fungerer. Takk! Endret 12. februar 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå