moesen Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har en litt eldre box her som skal LAN-kobles til en annen pc. Stats: Pentium(2eller3)650mhz, pci geforce2mx grafikkort(slapp av, ska ha nytt..),128mb sd-ram (100mhz)... Jeg skal kun bruke den til og spille, kanskje surfe litt... Hva skal jeg instalere? Win2k eller Xp? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 egentlig win98SE, men hvis du må velge mellom w2k og XP så holder det i massevis med w2k. Minimalt med dilldall og minimalt med kjørende services Lenke til kommentar
moesen Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 egentlig win98SE, men hvis du må velge mellom w2k og XP så holder det i massevis med w2k. Minimalt med dilldall og minimalt med kjørende services Hva er det med win98se da? Drivere og div er stress da... Men kanskje den yter best ja, det vet ikke jeg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Siden maskinen din bare har 128mb ram så er nok Windows 2000 det beste alternativet. Ikke legg inn Win'98, altfor ustabilt. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Siden maskinen din bare har 128mb ram så er nok Windows 2000 det beste alternativet. Ikke legg inn Win'98, altfor ustabilt. Bør jeg ha mye ram da? Kanskje jeg kan få tak i litt mer? Hvor? Liker xp men 2000 er vel ok... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Vil anbefale deg 256MB som et minstekrav i både Win2K og WinXP (gjerne 512 i XP). Men mer RAM har ikke skada noen =) Bedre å ha for mye enn for lite, samme hvilket OS du har. Hvis du velger 2K ville jeg kjøpt en 256MB brikke til (totalt 384MB ram), det burde holde. Hvor? Sjekk her: http://www.hardware.no/webshoper/ Lenke til kommentar
Legion Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 jeg syns ærlig talt at w2k fortjener mer enn 128 MB RAM, hence min anbefalling av win98. med "bare" 128 MB RAM blir man ganske så avhengig av swap. videre så hadde det vært kjekt om du spesifiserte hvilke spill og hvilke applikasjoner du ønsker å kjøre. blir litt sånn generelle råd når man ikke vet dette Når det gjelder stabiliteten til win98 så ja...ikke akkurat fjellstøtt, men til "spilling og kanskje surfe litt" så holder det i massevis. I noen tilfeller så vil jeg gå så langt å si at folks gnaging på "bedre" OS er fullstendig bak mål, det er en grunn til at win98 er det mest brukte OSet og det er ikke bare fordi folk er late...de trenger ikke noe bedre drivere? nja, dersom du har alt klart på forhånd så ser jeg ikke store problemet. det bunner egetlig ut i hva du opplever og finner ut av selv, så om du tar deg tid til å prøve w2k, win98 og xp og gjør opp din egen mening så er det absolutt det beste. men jeg ser ikke noe grunn til å stappe inn et kravstort OS inn i en "sliten" boks bare fordi man vil gjøre et poeng ut av det ...syns jeg Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) På noen såpass gamle PCer er det ofte slik at win98 er faktisk mer stabil en win2k... Har erfart det flere ganger... Endret 11. februar 2004 av vehitman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå