stich Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 problemet mitt er at SATA-disken min ikke blir funnet selv om hovedkortet har integrert SATA-kontroller. Har et Gigabyte K8NNXP-hovedkort. Disken er en Seagate 160Gb SATA(n)-disk Forstår ikke hva som gjør at den ikke finner disken, dårlig BIOS kanskje? Når ikke disken blir funnet klarer jeg ikke å installere Windows, og dermed får jeg heller ikke brukt den ny-byggede pc'en min.. bittert.. Hvis noen løser dette problemet er jeg evig takknemlig.. Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hehe. Hadde samme problemet. Det du gjør er å stikke inn den disketten du har som det sansynlighvis står sata eller raid på som du fikk med hk. Deretter trykker du på f6 akkurat når den begynner å loade xp eller os generelt Forstod du? Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Hehe. Hadde samme problemet. Det du gjør er å stikke inn den disketten du har som det sansynlighvis står sata eller raid på som du fikk med hk. Deretter trykker du på f6 akkurat når den begynner å loade xp eller os generelt Forstod du? ja hadde det bare vært så enkelt... Jeg har ikke floppy, og fikk heller ikke med noe annet enn en cd med drivere. Da er problemet at når jeg trykker F6 så vil den ikke godta å hente drivere fra CD-ROM ..so I'm stuck... Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 [quote name='stich' date='10/02/2004 : 21:59'] [quote name='Buchern' date='10/02/2004 : 21:53'] Hehe. Hadde samme problemet. Det du gjør er å stikke inn den disketten du har som det sansynlighvis står sata eller raid på som du fikk med hk. Deretter trykker du på f6 akkurat når den begynner å loade xp eller os generelt Forstod du? [/quote] ja hadde det bare vært så enkelt... Jeg har ikke floppy, og fikk heller ikke med noe annet enn en cd med drivere. Da er problemet at når jeg trykker F6 så vil den ikke godta å hente drivere fra CD-ROM ..so I'm stuck... [/quote] For det første så må du nesten ha floppy. Kan f eks hente disse driverne fra gigabyte sinn side? Gidder du sjekke på den og se om du finner noen drivere? Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Den pc en du sitter på nå har den Floppy? Her er ihvertfall driverne http://tw.giga-byte.com/Download/Download....ilicon_3112.exe Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Hehe. Hadde samme problemet. Det du gjør er å stikke inn den disketten du har som det sansynlighvis står sata eller raid på som du fikk med hk. Deretter trykker du på f6 akkurat når den begynner å loade xp eller os generelt Forstod du? ja hadde det bare vært så enkelt... Jeg har ikke floppy, og fikk heller ikke med noe annet enn en cd med drivere. Da er problemet at når jeg trykker F6 så vil den ikke godta å hente drivere fra CD-ROM ..so I'm stuck... For det første så må du nesten ha floppy. Kan f eks hente disse driverne fra gigabyte sinn side? Gidder du sjekke på den og se om du finner noen drivere? har allerede lastet ned drivere fra gigabyte-siden, men jeg er tydeligvis stuck uten floppy... jeg mener seriøst at verden burde vært kommet lengre.. burde jo være like enkelt å legge driverne inn på CD og implementere de gjennom CD-ROM'en. Får skaffe meg en floppy da... argh... da blir det et par dager til med venting.. Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Den pc en du sitter på nå har den Floppy? Her er ihvertfall driverne http://tw.giga-byte.com/Download/Download....ilicon_3112.exe nei, min bærbare pc har heller ikke floppy.. en ond sirkel det der... Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hehe.. Bare for og si det så har jeg ventet på torsdag i 3 uker. Forhåpentlig hvis så får jeg alt til å hvirke imorgen. men har du sjekket cd en at det ikke er noen drivere der? Hva med manualen? Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Hehe.. Bare for og si det så har jeg ventet på torsdag i 3 uker. Forhåpentlig hvis så får jeg alt til å hvirke imorgen. men har du sjekket cd en at det ikke er noen drivere der? Hva med manualen? jeg får jo ikke systemet til å godta at den kan søke etter drivere fra CD-ROM'en Prøvde å boote fra CD'en som følgte med, men da fikk jeg en feilmelding om at hd'en ikke var der og at den derfor ikke kunne fortsette. Manualen har ikke vært til skrekkelig mye hjelp... Endret 10. februar 2004 av stich Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Skal vel være mulig å legge driverene i \i386 folderen dersom du har mulighet til å brenne en bootbar CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå