Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

the coolkid: kutteskivers holdbarhet er veldig mye bestemt av hvordan man bruker dem. Har brukt både dremel orginal og disse. Brukte de i mellomstørrelsen til å kutte vinduet i sidedøra og dragen. Det blir nok slitt litt fortere enn orginale, men med tanke må at man får mer enn dobbelt så mange kuttesiver alene i settet som man får for samme prisen på orginale, og da legger på alle de andre bitsene som det ikke er noen merkbar kvalitets forskjell på (polerings puter og slipe steiner og mange slipehylser) så var det definitivt verdt prisen. Om jeg hadde brukt opp alle kutteskivene på det vinduet og bare sittet igjenn med de andre bitsene synes jeg fortsatt det hadde vært vedt prisen. Har brukt nesten alle de forskjellige typene i dette settet siden januar, men det er bare kutteskivene som er merkbart redusert i antall.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Rolig nå gutter, det har tatt sin tid siden siste oppdatering ja.

Men nå har det seg slik at folk jobber og har sikkert familie, og da kommer hobbyer litt ned på en god 3-4 plass over prioriteringer.

Xell kommer sikkert tilbake med en oppdatering når hun får tid

Skal bli morsomt å se det ferdige verket

Lenke til kommentar

Jeg har litt dårlig samvittighet, ja. Ikke for dere, men for meg selv. Har ikke gjort en døyt på prosjektet etter TG. Dette skyldes at jeg gikk på el liten bråstopp før TG ( er litt usikker på hvordan jeg skal løse festemekanismen til knappene), pluss at det har skjedd en del ufroutsette ting både på jobb og utenom som har tatt opp en del av min tid. Skal se om jeg får gjort noe i helgen, men kan ikke love noe da det er en del ting som må gjøres i heimen som har prioritet.

Lenke til kommentar

hehe - Den er grei.

Hvis du skulle gjøre noe tilsvarende som jeg gjorde med knappene (som jeg synes å huske) er det ganske greit. Jeg limte jo to plexi-stykker sammen, det ene litt større enn det andre. Det minste var like stort som hullet i fronten. Knappen ligger da automatisk plant med fronten. Det eneste man trenger da, er noe som hindrer knappen i å forsvinne bakover, altså støtte den opp i bakkant.

Ellers kjenner jeg jo til uforutsette ting som legger beslag på tid....

Go Xell!

Lenke til kommentar

hehe... selve knappen er faktisk ferdig... gjort det akkurat slik du beskriver. Det jeg nå trenger er noe å feste selve trykk-knappen på og måten å feste dette til selve frontdekselet på en lik måte at det ikke er i veien for selve infestingen. Det som er knotete er jo at det meste av fronten er plexi som er malt sort på baksiden. Jeg må finne en måte å få festet ting til selve aluramma rundt.

Når det gjelder den eksteren brenneren er status at min gamle plextor ikke ville virke med det hardisk-kabinettet jeg kjøpte. Den nye slot-in dvd-spilleren virket men altså ikke den gamle brenneren. Lurer på om jeg skal kjøpe ny dvd-brenner og prøve den først med HD-kabinettet, eller kjøpe et dvd/cdrom-kabinett og bygge om. Det blir uansett ikke på denne måneds budsjett da kontoen er rimelig slunken fram til neste lønning.

Edit; Kikket litt bakover i loggen og fant ut at jeg faktisk ikke har lagt ut siste opdateringer på det jeg gjorde rett før TG. Da kommer det helt sikkert en oppdatering i løpet av helga med dette pluss litt nytt. :)

Endret av Xell
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Neida, har ikke godt i eksil. Dropper innom og leser noen poster i ny og ne. Får veldig dårlig samvittighet når jeg ser fremgangen alle andre har på prosjektene sine. :blush:

Desverre har det vært litt hett rundt øra på meg det siste halve året ( ike bokstavlig talt ;) ) jobben og resten av livet har krevd sitt. Og boden/verkstedet er kaotisk. Men nå ser det ut til å roe seg litt så når jeg får ryddet opp på arbeidsbenken så har jeg håp om å få startet opp igjenn før nyttår.

Den gode nyheten er jo at jeg har fått tenkt litt på mulige løsninger på ting og tang, så jeg klør litt i fingrene på å komme i gang igjenn. Så nå venter jeg bare på tiden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...