Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikek helt .. .poenget med innfellinge var at man ser skjeldent sidedørene rett på, men som regel skrått forfra. Og hvis plexien da blir festet bak får man en ganske markant (2mm dyp) kant. Denne er nå borte fordi aluminiumen og plexien går i ett.

Lenke til kommentar

Jeg venter på elektronikken (fra et extern hdd kabinett som jeg bestillte sammen med en 17" lcd :) ). Først når jeg har den kan jeg si noe om det kommer til å funke, men det blir uansett ikke noe internt. Går for løsningen med slott-in (som kommer i samme forsendelsen). Jobber med power kabel til diskene i helga (og lit tpå fronten). Skal se om jeg kan få til en liten oppdatering før kvelden er omme :)

Lenke til kommentar

@jonpet55: dette er jo "håndarbeide". Det er pusslearbeide som krever nøyaktighet og fokus over legnere tid. Noe den gjennomsnittlige jenta er bedre på enn den gjennomsnittlige gutten. Uten at jeg skal på stå at jeg er gjennomsnittlig jente akkurat :p Men det er fint å kunne korrigere andres syn på verden.

@FaBiCon: Et viktig ellement får å beholde størdighet på hånden er å ha flexislange til dremelen. Det er ikke et must, men uten blir mann dødsgåen i tommelleddet etter kort tid og da blir man ikke mye stødig på hånden. Alt utstyret jeg brukte får å gravere dragen var dremel, fleksislange, graveringsfres og en slipestein. Nærbilde av bitsene. Graverignsfresen er den minste runde fresen som fulgte med dremel-settet mitt (1 1/2 år gammelt). Slipesteinen fulgte med billigsettet fra clasern, men det går selvsagt ann å bruke orginalt dremel bits også ;) personlig har jeg funnet tu at denne typen som er avrundet med tupp er best til fargeleggingen.

Når det er sagt behøver man ikke være sinnsykt god på å tegne for å klare dette. Finner man noe man kan printe ut å legge under er det jo bare å følge mønsteret. Hvis man var sånn nogenlund god på å holde seg innen for strekene og få gjevne farger når man "tegnet" i fargebøkene sine når man var liten burde dette gå ganske bra for de fleste. Men man må ha litt tolmodighet. Jeg brukte ca 3 timer på den dragen og det er inklusive en del tid på pirking på slutten for å være sikker på at det ikke er noen små prikker som ikke har blitt mattet.

Lenke til kommentar
@jonpet55: dette er jo "håndarbeide". Det er pusslearbeide som krever nøyaktighet og fokus over legnere tid. Noe den gjennomsnittlige jenta er bedre på enn den gjennomsnittlige gutten. Uten at jeg skal på stå at jeg er gjennomsnittlig jente akkurat :p Men det er fint å kunne korrigere andres syn på verden.

@FaBiCon: Et viktig ellement får å beholde størdighet på hånden er å ha flexislange til dremelen. Det er ikke et must, men uten blir mann dødsgåen i tommelleddet etter kort tid og da blir man ikke mye stødig på hånden. Alt utstyret jeg brukte får å gravere dragen var dremel, fleksislange, graveringsfres og en slipestein. Nærbilde av bitsene. Graverignsfresen er den minste runde fresen som fulgte med dremel-settet mitt (1 1/2 år gammelt). Slipesteinen fulgte med billigsettet fra clasern, men det går selvsagt ann å bruke orginalt dremel bits også ;) personlig har jeg funnet tu at denne typen som er avrundet med tupp er best til fargeleggingen.

Når det er sagt behøver man ikke være sinnsykt god på å tegne for å klare dette. Finner man noe man kan printe ut å legge under er det jo bare å følge mønsteret. Hvis man var sånn nogenlund god på å holde seg innen for strekene og få gjevne farger når man "tegnet" i fargebøkene sine når man var liten burde dette gå ganske bra for de fleste. Men man må ha litt tolmodighet. Jeg brukte ca 3 timer på den dragen og det er inklusive en del tid på pirking på slutten for å være sikker på at det ikke er noen små prikker som ikke har blitt mattet.

hva var det du mente med fargeleggingen?

Lenke til kommentar

Først lager jeg en strek rundt så bruker jeg slipesteinen til å matte med det i mellom. Denne prosessen er veldig lik sånn som man fargela innen for strekene i fargeboka som liten. Det er derfor jeg beskriver det som fargelegge. Det er jo også dette som blir fargefeltet når man belyser plexien, så jeg syntes "fargelegge" er ganske beskrivende. ;) Håndbevegelsen man gjør er faktisk helt lik som når man fragelegger.

Lenke til kommentar

Kjempe fin modd! Men fy F som jeg misunner de dremle skillsa dine.. :cry:

Kan du forresten forklare litt bedre hvordan fronten skal være? Skulle du ha en form for dragegravering der også?

Stå på forresten :thumbs: You go girl! (tredje "you go girl" men det passer så fint...)

Lenke til kommentar

okai da får komme med en oppdatering på hva jeg har gjort i helga (skulle egentlig lagt den ut i går, men rakk det ikke)

I fronten har jeg brukt 6mm plexi som er slipt kant på på samme måte som sidevinduet slik at den blir innfelt. Fronten på 6077 har en liten klaff nederst som man kan åpne og få tilgang til litt I/O (lyd ut og inn, 2 stk usb og 1 stk firewire). Denne klaffen har jeg fjernet og kappet bort den kanten som blir imellom og vil få en forlengelse av plexien også i dette området. (skal bare lage hull til kontaktene.) Videre har jeg også fått gravert dragen som skal være på fronten.

front_m_drage_tmb.jpg

En slot-in dvd skal monteres nederst i kabinettet (under den kulepennstreken på maskeringsteipen). Eject knappen skal sitte sentrert rett over (plexi innfelt med trykk-knapp på baksiden). Man kan ikke se overkanten på plexien på dette bildet men det er ikke så mye om å gjøre. Sentrert øverst skal power-knappen sitte (lik ejectknappen, men muligens litt større). Reset-knapp skla jeg ikke ha, for det trenger man jo strengt talt ikke på atx ;)

Det er litt vanskelig å se dragen på bildet pga vinkelen, men det er denne som er gravert inn :)

Skulle også tatt ett bilde med plexien festet i front dekselet. Da hadde det vært litt enklere å skjønne, men hadde ikke mer batteri på kameraet, så det får komme i morgen.

Videre har jeg så vidt fått begynt på drev-power-kabelen.

drevkabel med hylser krimpet på;

kabel_m_hylser_tmb.jpg

Flere kabler med drevplugger;

drevplugger_tmb.jpg

Hovedkabelen:

hovedkabel_tmb.jpg

Hver av festepunktene skal ha 3 slike små-kabler med drevplugger.

Lenke til kommentar

Den graberingssaken jeg bruker for å tegne oop rundt emd først "spiser" mye mer av plexien. Og det er mye vanskeligere å få gjevnt. Den slipesteinen kan jeg ta smalere eller breiere felt av gangen avhengig av vinkelen jeg holder den og lettere overlappe slik at det blir gjevnere mattet ned. Kan virkelig anbefale å invistere i det billigsettet fra clas. Da har du alt du trenger til dremelen i lang tid fremover. Kostet bare 149.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...