Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter en uke med masse sosialt på jobben har jeg endelig kommet i gang med TribalLi. Pakken kom forrige lørdag fra Microplex og inneholdt;

LianLi 6077

Forton/Source FSP35060PN

diverse blå uv kabler (ide og floppy)

en 20cm Sunbeam uv-katode

Dette skulle være grunnlaget for Project TribalLi :D

Planene før jeg fikk kabinettet var rimelig klare;

Hull i venstre sidedør med denne

dragon_venstre_tmb.jpg

gravert inn.

Hull i toppen hvor denne

top_tmb.jpg

Skulle skjæres ut i plexien og plexien skulle mattess ned.

på høyresiden skulle denne

tribal_hoyre_tmb.jpg

skjæres ut.

I fronten skal alle drev-dekselene erstattes med en plexiplate (litt modding for floppy og brenner + knapper) og denne

tribal_dragon_tmb.jpg

skulle graveres inn.

Innvendig skal gjøre diverse modifikasjoner på pweret for å rydde opp i kabel-kaoset (vent å se ;) )

Så lang var planene klare. Men en ting har jeg lært gjennom diverse modde-planer; planlegg aldri så nøye at du ikke kan føye deg under veis. Nå har jeg så vidt kommet i gang og jeg er allerede i tvil om jeg skal følge planen eller ikke.

Den første forandringen på utseende påvirker forsåvdt ikke utseende, men skuffet meg aldri så lite.

På Microplex sine sider har de bilder av uv-kablene jeg har kjøpt. Fine bilder på hvordan kabelen ser ut med og uten uv lys. I vanlig belysning skulle kabelen se slik ut;

uv_kabel_vanlig_lys.jpg

Jeg ble aldri så lite skuffet når jeg åpnet eksen og fant disse;

floppy_tmb.jpg

Ikke engang fruktkaramellen hjalp på humøret akkurat da. Det er jo ikke det værste som kunne skje, men jeg er skuffet over at Microplex har villedende produkt info. Vel, vel, floppy og IDE kabler er i hvertfall like.

Den siste uken har jeg kommet over disse;

tribal_dragon_head_tmb.jpgtribal_dragon_head2_tmb.jpg

og jeg er litt i tvil om jeg skal erstatte noen av de tidligere figurene med disse 2. Det eneste jeg nå er fast bestemt på er; venstre side, plexi m/gravering, høyre side, utskjært figur, top, plexi med hull-figur, front plexi med gravering.

Så da begynte jeg å skjære hull:

hull_side_tmb.jpg

Det var det jeg hadde for nå. Nå skal jeg legge inn en bestilling på Elfa, så jeg får det jeg trenger for å lage orden inni kassa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette blir bra. :)

Angående de IDE-kablene, jeg kjøpte noen slike rett etter jul, og de så akkurat ut som illustrasjonen hos microplex. De har vel muligens fått inn nye og glemt å oppdatere bilde ?

Bestilte mine i desember og fikk slike som han har fått.. Blei aldri så lite skuffa da ja..

Ellers ser det ut til å bli bra. :thumbup:

Lenke til kommentar

Her ikke fått gjort så mye de siste dagene, men her kommer en liten oppdatering på det jeg har gjort.

Jeg tok en rask avgjørelse på mandag og bestemte meg for å bruke denne

tribal_dragon_head_tmb.jpg

til utskjæringa på høyre sidedør. Jeg hadde noen ark med blekk-sriver-dekaler (a4-klistremerke-ark) liggende så jeg tenkte jeg kunne gjøre overføringa på den lette måten. Etter litt fiksing i PS; invertering + fikse litt rundt øyet så det ikke blir noen løse biter + strekke den til a4 størrelse, så klistret jeg merket på innsiden av døren.

hoyre_1_tmb.jpg

Så var det bare å begynne å skjære. Jeg vet ikke helt hva jeg tenkte når jeg valgte denne. Her er det mange små biter som skal ut. Og siden jeg bor i blokk er det grenser for hvor lenge utover kvelden det er populært å holde på med dremelen. Men det går sakte fremover og etterhvert går det også fortere.

Har kommet så langt etter omtrent 3-4 timers arbeid;

hoyre_2_tmb.jpg

hoyre_3_tmb.jpg

De småmerkene på framsiden er ikke feilskjær, det er små teipbiter med alu-støv. Fordelen med å skjære fra baksiden er at man kan skjule alle de stedene man må "grave" litt med kutteskiva for å få det til å se riktig ut fra utsiden.

I morgen kan jeg hente pakken fra Elfa så da ken jeg jobbe litt på de elektro-tekniske finessene etter at dremelen må pakkes ned for kvelden, så da blir det (kanskje) litt mer fremgang.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Denne utskjæringa tok sinnsykt mye tid men jeg må inrømme at jeg ble ganske så fornøyd med resultatet. :D

hoyre_ferdig_tmb.jpg

Dette ble en kort oppdatering, men jeg har desverre ikke fått gjort noe særlig mer (bare litt eksperimentering ;) ). Pakken fra Elfa kom ikke i går :cry: og med postens eminente åpningstider får jeg neppe hentet den før neste helg selvom den kommer i morgen :angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...