Gå til innhold

Ny pc - får det ikke til

stich

Anbefalte innlegg

Prøv å øke delay for HDD

ja, så at det stod noe om det i guiden, men vet ikke hvordan jeg gjør det?

Se innlegget mitt med screenshot av bios, du finner valget der

ja, men min BIOS har dessverre ikke den muligheten da... har bare 8 elementer i "Advanced BIOS features"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du nevner tidligere El-asso så hadde han vært spart for mye trøbbel om det hadde vært Intel S-ata.

Han har ingen mulighet for å installer OS uten driver diskett. Etter som jeg husker drev vi faktisk og stressa en hel kveld for å få det til på samme HK.

Lenke til kommentar
Som du nevner tidligere El-asso så hadde han vært spart for mye trøbbel om det hadde vært Intel S-ata.

Ja, det ser desverre ut til at enkelte HK produsenter velger kvasi løsninger. F.eks på Silicon Image sin hjemmeside står det dette:

the SiI 3512 is a single-chip PCI to 2-port Serial ATA host controller.

Ut fra mange innlegg her på forumet så er det tydelig at disse "uorginale" S-ATA løsningene byr på problemer.

Lenke til kommentar

nei, det blir nok å legge inn en ordre på en floppy og så rett i seng...

så får jeg stikke innom en kompis imorgen og laste driverne ned på disketter..

forstår ikke at det er mulig at det skal være slikt et håpløst opplegg.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Syntes det var noe mystisk med den biosen når du sier bare 8 valg, screenshottet var fra en test Anandtech har gjort av dette HK'et, se hva jeg fant:

The Advanced Chipset Features are there — hidden — and you have to enter BIOS with DEL, then hit CTRL+F1 to bring up the hidden menu.

(Tror ikke du slipper floppy likevel)

Fint om du gir en tilbakemelding

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...