stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Prøv å øke delay for HDD ja, så at det stod noe om det i guiden, men vet ikke hvordan jeg gjør det? Se innlegget mitt med screenshot av bios, du finner valget der ja, men min BIOS har dessverre ikke den muligheten da... har bare 8 elementer i "Advanced BIOS features" Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hvis du får en av disse: Setup did not find any hard disk drives installed in your system Stop 0x0000007B Inaccessible_boot_device bør du lese denne Microsoft artikkelen. Kan desverre se ut til at du ikke slipper unna floppyen (hvor primitivt det høres ut.) Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Som du nevner tidligere El-asso så hadde han vært spart for mye trøbbel om det hadde vært Intel S-ata. Han har ingen mulighet for å installer OS uten driver diskett. Etter som jeg husker drev vi faktisk og stressa en hel kveld for å få det til på samme HK. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Som du nevner tidligere El-asso så hadde han vært spart for mye trøbbel om det hadde vært Intel S-ata. Ja, det ser desverre ut til at enkelte HK produsenter velger kvasi løsninger. F.eks på Silicon Image sin hjemmeside står det dette: the SiI 3512 is a single-chip PCI to 2-port Serial ATA host controller. Ut fra mange innlegg her på forumet så er det tydelig at disse "uorginale" S-ATA løsningene byr på problemer. Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 nei, det blir nok å legge inn en ordre på en floppy og så rett i seng... så får jeg stikke innom en kompis imorgen og laste driverne ned på disketter.. forstår ikke at det er mulig at det skal være slikt et håpløst opplegg.. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Syntes det var noe mystisk med den biosen når du sier bare 8 valg, screenshottet var fra en test Anandtech har gjort av dette HK'et, se hva jeg fant: The Advanced Chipset Features are there — hidden — and you have to enter BIOS with DEL, then hit CTRL+F1 to bring up the hidden menu. (Tror ikke du slipper floppy likevel) Fint om du gir en tilbakemelding Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 ta med cden som fulgte med hovedkortet reis til en kompis kopier s-ata driverne til en diskett, lån en diskettstasjon eller skjøp en. sett inn disketten da først hjelper det og trykke f6 under instalasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå