stich Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 problemet mitt er at SATA-disken min ikke blir funnet selv om hovedkortet har integrert SATA-kontroller. Har et Gigabyte K8NNXP-hovedkort. Disken er en Seagate 160Gb SATA(n)-disk Forstår ikke hva som gjør at den ikke finner disken, dårlig BIOS kanskje? Når ikke disken blir funnet klarer jeg ikke å installere Windows, og dermed får jeg heller ikke brukt den ny-byggede pc'en min.. bittert.. Hvis noen løser dette problemet er jeg evig takknemlig.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 du må trykjke F6 eller noe når xp installasjonen finner enheter når den ber om det, sette i driverdisketten til disken og så er det bare å kjøre på Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeppers. Mener å huske at instalasjonen spør etter raid drivere o.l. Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Jeppers. Mener å huske at instalasjonen spør etter raid drivere o.l. stemmer det.. men har ikke floppy og ikke fikk jeg drivere med hverken hk eller hd. Dvs jeg fikk med drivere til hk, men de var på CD. må jeg virkelig skaffe meg en floppy og drivere på diskett. Forøvrig så har jeg trykket på F6, men da får jeg vite at jeg ikke har noen medier hvor systemet kan finne drivere fra.. den vil altså ikke godta CD.. noen forslag? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Ta en titt i S-ATA guiden spesielt med tanke på BIOS instillinger, og denne tråden. Hvilket hovedkort har du ? Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Ta en titt i S-ATA guiden spesielt med tanke på BIOS instillinger, og denne tråden. Hvilket hovedkort har du ? har sett litt i guiden men har ikke klart å løse problemet. Har et Gigabyte K8NNXP-hovedkort Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Du blir nødt til å få tak i en diskett med driverene ja. Hadde en kamerat som kødda med akkurat det samme. Skjønner heller ikke hvorfor det ikke følger med en diskett med slike drivere. det burde vært standard men jeg tror nesten alle kun sender de på cd Endret 10. februar 2004 av Aeternus Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Bare sånn for orden skyld, kobla du disken i HK eller i denne braketten og i så fall hvilken kontakt ? Pokker, den linken til bilde virka dårlig. Edit. fjernet. Endret 10. februar 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Og hvem sa at floppy var avleggs.... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Og hvem sa at floppy var avleggs.... Bra poeng Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Bare sånn for orden skyld, kobla du disken i HK eller i denne braketten og i så fall hvilken kontakt ? Pokker, den linken til bilde virka dårlig. Edit. fjernet. jeg koblet disken til hk.. så ikke poenget med å sette inn den braketten Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 The Gigabyte uses both the GigaRAID IDE RAID based on the IT8212 chip and SATA RAID based on the well-regarded Silicon Image 3112/3512 chip Hvorfor kan de ikke utstyre HK'ene med en "native" S-ATA kontroller. Tilbake til problemet: I bios SCSI/RAID boot order, hvilke valg ligger under der ? Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) 1. ite raid controller 2. silicon image raid controller burde jeg skifte om rekkefølgen på disse kanskje? Endret 10. februar 2004 av stich Lenke til kommentar
bonito Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Hvorfor kan de ikke utstyre HK'ene med en "native" S-ATA kontroller. Er vel heller neste versjon av OS'et som må inneholde SATA drivere som standard? Øystein Endret 10. februar 2004 av bonito Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hvorfor kan de ikke utstyre HK'ene med en "native" S-ATA kontroller. Er vel heller neste versjon av OS'et som må inneholde SATA drivere som standard? Øystein XP inneholder driverne til Intel ICH5 southbridge. Ryktet sier at også VIA sine S-ATA drivere er lagd av Microsoft. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 1. ite raid controller2. silicon image raid controller burde jeg skifte om rekkefølgen på disse kanskje? Ja. Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 dette alene hjalp ikke så mye.. Er det noe mer jeg må/kan gjøre? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Prøv å øke delay for HDD Lenke til kommentar
stich Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Prøv å øke delay for HDD ja, så at det stod noe om det i guiden, men vet ikke hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Prøv å øke delay for HDD ja, så at det stod noe om det i guiden, men vet ikke hvordan jeg gjør det? Se innlegget mitt med screenshot av bios, du finner valget der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå