Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Apache server spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å spørre hjelp på mirc, men som alltid er det Driittsekkkker der som fleiper hele tida, lite å bruke tida på.

Uansett tenkte å spørre dere folka her som er mer seriøse

jeg har vært innom siden: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/

og lastet ned den .exe fila. Og under installasjonen har jeg kommet fram til

et punkt hvor jeg må fylle ut network domain, server name, administrators email.

Det jeg lurer på er hva jeg må skrive på punkt 2 under Server name.

På ovennevnte side som jeg har oppgit står det at jeg skal skrive; Network Domain" udfylder du blot med: "localhost".

Uansett, kan noen si meg eksakt hva jeg må skrive der? tenkte på ip men er ikke helt sikker da jeg er fersk på nettverk server og sånnt.

Jeg prøvde og skrev "localhost" men det tror jeg ikke funka fordi jeg fikk ikke denne meldingen som er gitt på siden opp: "It Worked! The Apache Web Server is Installed on this Web Site!". Det

Så hjelp er dere snille.

Håper og takker på svar fortest mulig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du et fullverdig domene da? Og skal serveren kun brukes lokalt på den ene maskinen?

Jeg skal skrive localhost på den greia.

hvis noen hadde giddet å sjekke denne siden:

http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/

Jeg har installert apache på maskinen lokalt med 127.0.0.1 som ip og local host på som network.

Jeg får serveren til starte men den meldingen om at "it worked, apache was installed on this web server" kommer ikke opp. Jeg får bare en tom side.

Jeg kjører windows xp med fat32 filsystem. Har også Linux men den er installert på en annen partisjon. Har installert apache på C:\apache.

Lurer på om det kanskje ikke virker med xp og fat32, før jeg installerer apache står det;

WARNING

Apache should never be used as a production server under any consumer operating system such as Windows 95, 98, or ME (Millennium Edition). Only Windows NT 4.0 or 2000 should be considered, and only with appropriate NTFS file system and user security administration.

Noen som vet hva feilen er?

HJELP :(

Lenke til kommentar
WARNING

Apache should never be used as a production server under any consumer operating system such as Windows 95, 98, or ME (Millennium Edition). Only Windows NT 4.0 or 2000 should be considered, and only with appropriate NTFS file system and user security administration.

Ja, hvis serveren skal være public så er det ikke særlig lurt å bruke FAT32. (Gjelder generelt, ikke bare Apache).

Lenke til kommentar
Vis du har problemer med og installer apache kan du laste ned denne pakken som er en ferdig oppsatt apache server med mysql, php...

Gratis domene kan du skaffe deg her.

Takker

Men jeg trenger vel ikke å ha et domene for å kjøre det programmet du gav meg?

Kan jeg ikke bruke 127.0.0.1 bare? Correct me if i am wrong, ny på nettverk og server og sånnt.

Hva er virtual domains for noe?

Lenke til kommentar
Vis du har problemer med og installer apache kan du laste ned denne pakken som er en ferdig oppsatt apache server med mysql, php...

Gratis domene kan du skaffe deg her.

Yes..nå fikk jeg opp en velkomstmelding på 127.0.0.1

Tror problemet var at jeg hadde en partisjon på fat32. Har konvertert og det funka nå.

Men hvor finner jeg php i det programmet du gav meg?

Takker for hjelpa av dere alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...