Gå til innhold

Bruttern har lagt det store egget!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joda.. nå har jeg åpnet og plukket ut en liten kålschvart sylinder-sikring :grin:

men på den står det:

8A

250V

ok... men hvor skaffer man seg en slik på en søndag da?

btw håper jeg nesten IMB GXP75 bråke-inni-helvete-svidel-dritt-harddisken min er herpa siden den irriterer meg noe infernalsk med den pokkers ibm-jalla-idlesusingen... så kan heller garantien eller bruttern legge ut for ny Seagate Barracuda IV :grin:

forresten: på andre siden av sikringen står det:

En trekant med et jordingstegn inni ser det ut som.

En sirkel med U1 inni

En sirkel med SP inni

bokstaver: C Q

dette har vel ikke noe å si når jeg skal lete etter ny?

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-03-17 14:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-17 15:24, DrDoogie skrev:

Quote:

On 2002-03-17 14:34, normal skrev:

joda.. nå har jeg åpnet og plukket ut en liten kålschvart sylinder-sikring
:grin:

men på den står det:

8A

250V

ok... men hvor skaffer man seg en slik på en søndag da?

Ett ord:

Aluminiumsfolie
:grin:

du er **** ikke sann ass.. man kjører ikke dummyfuse i PSU.. da kan du si hade bra til alt inni PC'n din da!

Lenke til kommentar

Aluminiums trikset(spiker/stift fungerer også) er faktisk ikke dumt.. For hvor ofte ryker PSU sikringen? Omtrent bare når noen kludrer med den røde switchen. Ellers er vel sikringen mest for å beskytte PSU og ikke komponentene inni, en sikring vil uansett ikke takle overspenning fra strømnettet eller liknende som kan ødelegge dippeduttene dine :smile:

Du får hvertfall sjekket om det er bare er sikringen som er røket dersom du prøver dette.

Ellers så har bensinstasjoner utrolig mye sikringer. Andre som kanskje har er Clas Ohlson(slikt det staves?), men dog ikke på en Søndag dersom du ikke tilhører samfunnets sorte får :smile:

Lenke til kommentar

Jeg.... ehhhhh... en kompis av meg gjorde det samme og flippet svitches over til 135 V og da gikk ikke bare sikringen men også kondensatoren i psu`en ad helvete. Dvs at du må nok skifte mer enn bare sikringen. Resten av komponentene i maskinen overlevde uten en skramme, men jeg ehhh..... kompisen min sa det var en jeveli smell.

Godt jeg ikke er så lam at jeg kan gjøre noe slikt

hehehehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OK!

Jeg skiftet sikring. satte på men nå var det noe annet ****skap som smelte, menlig etpar flate&runde kondensatorer siden at de to store kondensatorene. sikkert glattekondensatorer eller noe.

så nå har jeg fått meg nytt ToPower PSU 420W (microplex.no) og skal sette i dette (?)

risikerer jeg å ryke noe mer her... dvs den gamle psuen har major fucket hele hovedkort og noe greier så den nye også blir øddelakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...