Gå til innhold

Bruttern har lagt det store egget!

Anbefalte innlegg

........ å svitsje den rød knappen bak på psu over (for å gjøre en lang historie kort) :mad: . ****! hva gjør jeg nå da.. HVA ER KAPUTT? Ihvertfall PSU den lukter svidd... eller kanskje bare en sikring? (Enermax 330W PSU). Harddisken har antagelig strøket med.. og dermed kanskje DVD spiller, diskettstasjon... hva mer? Er alt utenom minne, pci kort grafikkort ødelagt? vifter og?

ER ALT BARE SØPPEL? :cry:

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-03-16 17:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har enermax jeg og... men har ingen rødknapp.. står 230v only :grin: hehe...

for å fixe sikringen;

1, skru opp PSU'n

2, ta en kikk oppi..

3, der finner du en sylinder i metall og glass, antagligvis er det veldig svart nå....

det er sikringen....

har selv opplevt att psu'n har tatt kvelden, hele 4 ganger (ingen av gangene var pga den røde knappen) men fordi viftene stoppet...

jeg kjørte min enermax (da 230watt) i to tre dager uten vifte... så starta det å lukte veldig brent plast, så kjente jeg på PSU'n, den var GLO varm.. så tenke jeg, ****.. skru av og la den kjøle seg litt.. men da skjedde det.. akkurat i det den kobla fra strømmen smalt det.. hele PSU ble fyllt av en ekkel gul guffe som stinket som bare ****... jævligste lukta jeg har vært borti for og si det sånn..

hva har vi lært... røde knapper er farlige =) men ingen vifter er værre =) hehe...

uansett, jeg har testa det samme som deg, men hele PSU'n gikk i dass, dette var med en PC på skolen for noen år siden, jeg fikk bare så lyst til å teste det, farlig var det =) hehe

Skaff nytt PSU. skal mene du har det på garantien.. jeg har i hvertfall brukt garantien min (som var 1 år) 4 ganger det året... som var i fjor..

hva du enn finner på å gjøre, lykke til...

Housey

Lenke til kommentar

takk for hjelpen, psu innheolder dødelige spenniger så vidt jeg vet.. så bør man ikke vente en stund før man åpner (kondensatorene lades vel sakte men sikkert ut).

HVOR LENGE BØR JEG VENTE FØR DET ER UFARLIG?

og hvor finner jeg en slik sikring (type mm)

Lenke til kommentar

Du skal ikke ta i noe som det er strøm i anyway. Så det er bare til å skrue opp :smile: En grei forhåndsregel når du arbeider med elektronikk generelt er å ikke arbeide/ta med mer en en hånd omgangen på steder hvor det mulighet for støt. I praksis steder hvor det er metall/ledere av ett eller annet slag.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 18:26, house skrev:

...uansett, jeg har testa det samme som deg, men hele PSU'n gikk i dass, dette var med en PC på skolen for noen år siden, jeg fikk bare så lyst til å teste det, farlig var det =) hehe...

Har gjort akuratt det samme som deg.

Ble du tatt? Sa du i fra?

Lenke til kommentar

se på den.. der det er metall ,der skal det stå noe.. jeg har samme type sikringer i subben min.. de går på 800Ma 250v... det skal stå på sikringen hva det er, de fleste elektrosjapper har det..

http://www.elfa.se skal vel ha pakkninger på 10stk.. kjøp det, så har du i tilfeller du moste det litt mere... har det skjedd engang, så skjer det jaggu mange ganger, det har jeg erfart...

Housey

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 19:45, house skrev:

jeg sa ingen verdens ting... jeg bare fikk totalt latter kula sammen med noen venner.. så stakk vi... ingen som fant ut hvem det var =)

Shit!

Akuratt det som skjedde med meg også!

Det var vel kanskje vi gjorde det sammen i underbevistheten :lol:

Lenke til kommentar

Bensinstasjonen har av og til slike sikringer faktisk. Ellers har jeg dårlig erfaring med at man bytter om på 220/110 volten. De jeg har vært borti har fått most en del kondensatorer også. Har ikke vurdert som reparasjonsobjekter en gang etter dette. Bruk negllakk og mal igjen den bryteren så slipper du problemet senere (om bror din tør gjenta suksessen da)

Lenke til kommentar

Quote:

Shit!

Akuratt det som skjedde med meg også!

Det var vel kanskje vi gjorde det sammen i underbevistheten
:lol:

ja kansje det..:grin: grise morro var det i hvertfall

husker siste dagen på ungdomsskolen, jeg og en kompis fant plutselig ut av vi skulle formatere noen PC'r, men vi blei litt revet med, vi kom til å formatere 17 av totalt 22 PC'r :grin:... de har fortsatt ikke funnet ut hvem det var. selv om dette nå er noen år siden.. :grin: pheteste jeg har gjort mot skolen...

snakka med en som er _EDB_ lærer der (hvis EDB fortsatt brukes) han er oxo en god venn av meg.. jeg sa til han at jeg og han kompisen min hadde formatert pc'ne, han var bare glad til, fordi alle elevene satt å spillte CS hele tiden... jævli rått... dette høres så sinnsykt usannsynlig ut, men tro det eller ei, det er sant... :grin:

Housey

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 21:50, skarsk skrev:

Det kan være lurt å dryppe et par dråper med lynlim i spenningsvelgeren hvis man har Tourettes syndrom.

det beste du gjør, er å skru opp PSU, å ta bort den røde saken, da får du bare sokkelen den sitter i, å da er det ikke så lett for klåfingra brødere å dytte på den..

det som er det dummeste det er at den faktisk er RØD, noe som fenger nysjerrigheten hos mennesker, pluss at det står en advarsel "do not use this switch with the powercord inserted" eller noe i den duren, da bare man trykke da.. sier seg selv, dette må være noe produsentene har gjort med bevissthet, siden sånne saker ikke behandles for som garantisaker pga advarsel der... fin salgsmetode dårlig for folk som er nysjerrige av natur!

Housey :grin:

Lenke til kommentar

vi var også så heldig å ha en homo til å skru på den røde knappen for et par år siden. siden har ikke klassen hatt pc.............(tror ikke de åpna pc'n, bare heiv den) men vi får bruke it rommet en gang i blant da......, når musekulene er på plass, (noen vet ikke hva tastatur er). it sjefen på skolen er vel over 60. det sier sitt om lærernes pc kunnskaper. det andre skolen har klart var å innstallere virus kontrollen etter at virusene hadde tatt over de fleste pc'ne. lurt. nå står det papirlapper på skjermene(!) til pc'ene som har virus. De må vi sende til reperasjon sa de. Hva med og formatere? sa jeg. joda kanskje det sa dem.... ingenting har blitt fullstendig ødelagt. det er ikke oppstarts virus, det er bare fryktelig glad i dll filer. fint for word og sånt...... kan man ikke bare formatere da? de lurer på hvorfor virus progget går i spinn også, hmmmm, sa de ikke akkurat at viruset likte dll filer? kanskje de ikke vet hva det er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...