Framerate Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) jeg tenkte jeg måtte gjøre noe med den usle rambrikken som sitter i maskinen min nå ( no apacher no name ram 512 pc 3200 ) tenkte på dual chanel men hva skall jeg velge i denne jungelen av forskjellige produsenter og merker? har sett litt på disse vet så mye at disse er bra men også dyre går det ann å få no litt billigere? på forhond: takk Edit: Hovedkort: Abit IC7-G Prosessor p4 3.0c Endret 13. februar 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei Personlig ville ikke jeg valgt Corsair grunnet høy pris i forhold til ytelse. Etter min mening er ikke disse brikkene verdt prisforskjellen. Hva med å ta en titt på f.eks. GEiL eller TwinMOS brikker? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Du kan jo alltids kjøpe Twinmos, men du får ikke helt de samme ytelsene som om du feks. hadde valgt corsair brikkene du linket til. Jeg ville heller spart opp litt penger og kjøpt skikkelig ram, da det er en ganske vital del av pc'en... Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Du kan jo alltids kjøpe Twinmos, men du får ikke helt de samme ytelsene som om du feks. hadde valgt corsair brikkene du linket til. Jeg ville heller spart opp litt penger og kjøpt skikkelig ram, da det er en ganske vital del av pc'en... Ja fant ut av dette etter jeg hadde bygget pcn min med billigrammen min Har hørt at mange har problemer med Twinmos men hva med geil? Det blir nok en stund til jeg får råd til linket ram vil prisene synke? Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Du kan jo alltids kjøpe Twinmos, men du får ikke helt de samme ytelsene som om du feks. hadde valgt corsair brikkene du linket til. Jeg ville heller spart opp litt penger og kjøpt skikkelig ram, da det er en ganske vital del av pc'en... Ja fant ut av dette etter jeg hadde bygget pcn min med billigrammen min Har hørt at mange har problemer med Twinmos men hva med geil? Det blir nok en stund til jeg får råd til linket ram vil prisene synke? Hehe nei Kjøpte Corsair twinx 1024 3200ll til en pris av 2298,- og nå har de godt opp i pris til ca rundt 2800,- Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Du kan jo alltids kjøpe Twinmos, men du får ikke helt de samme ytelsene som om du feks. hadde valgt corsair brikkene du linket til. Jeg ville heller spart opp litt penger og kjøpt skikkelig ram, da det er en ganske vital del av pc'en... Ja fant ut av dette etter jeg hadde bygget pcn min med billigrammen min Har hørt at mange har problemer med Twinmos men hva med geil? Det blir nok en stund til jeg får råd til linket ram vil prisene synke? Hehe nei Kjøpte Corsair twinx 1024 3200ll til en pris av 2298,- og nå har de godt opp i pris til ca rundt 2800,- kan tydeligvis få dem til den prisen men dog hos en noe ymse webshop se her Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Noen som i, motsetning til visse andre her, støtter valget mitt fult ut? Edit: sorry Goophy litt kjapp der ja Endret 10. februar 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Så noen sa noe om Geil ram. Golden Dragon serien deres er absolutt å anbefal, bruker slike selv og det på svært gode timings. Finfine brikker! Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Så noen sa noe om Geil ram.Golden Dragon serien deres er absolutt å anbefal, bruker slike selv og det på svært gode timings. Finfine brikker! Og de skulle vel tåle opp til 3,1V, ikke sant? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Står <- 2.95 i esken men de tåler mer... Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Står <- 2.95 i esken men de tåler mer... Er det noe alla dette dere snakker om? De var jo finfine de men hvordan er ytelsen i forhold til førstnevnte Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Er de vi snakket om, men corsair er nok hakke råere... Pluss at de har heatsinks. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Er de vi snakket om, men corsair er nok hakke råere...Pluss at de har heatsinks. ja men til en litt annen pris også ++ pc 3500 v.s. pc 3200 Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Er de vi snakket om, men corsair er nok hakke råere...Pluss at de har heatsinks. ja men til en litt annen pris også ++ pc 3500 v.s. pc 3200 har det no å si at geil er pc 3500 og corsairen er pc 3200?? er corsair fortsatt bedre enn geil til tross for hz'en Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du får kjøpt geil i fra pc3200 til pc4200, det samme får du med corsair. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Du får kjøpt geil i fra pc3200 til pc4200, det samme får du med corsair. ja men er det no vits å kjøre mer enn pc3200 ettersom dual ikke støtter mer enn pc3200?? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Nei, er egentlig ikke det. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Nei, er egentlig ikke det. egentlig? det har vell noe å si ved overklokking? men jeg kommer til å klokke så ekstremt likevel Lenke til kommentar
thoering Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 ja men er det no vits å kjøre mer enn pc3200 ettersom dual ikke støtter mer enn pc3200?? Dual channel-støtten forsvinner ikke bare fordi om du kjører på mer enn 400mhz fsb. Så det er jo forsåvidt "vits", hvis du har tenkt å overklokke. Skal du ikke overklokke så kjøp pc3200 ram. Da kan du heller spare pengene, eller gå for low-latency-minne. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 ja men er det no vits å kjøre mer enn pc3200 ettersom dual ikke støtter mer enn pc3200?? Dual channel-støtten forsvinner ikke bare fordi om du kjører på mer enn 400mhz fsb. Så det er jo forsåvidt "vits", hvis du har tenkt å overklokke. Skal du ikke overklokke så kjøp pc3200 ram. Da kan du heller spare pengene, eller gå for low-latency-minne. Ja det første alternativet er jo low-latency ikke sant?? sikter til corsair minnet jeg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå