Gå til innhold

Dual DDR Ram

Framerate

Anbefalte innlegg

jeg tenkte jeg måtte gjøre noe med den usle rambrikken som sitter i maskinen min nå ( no apacher no name ram 512 pc 3200 ) tenkte på dual chanel men hva skall jeg velge i denne jungelen av forskjellige produsenter og merker?

har sett litt på disse vet så mye at disse er bra men også dyre går det ann å få no litt billigere?

på forhond: takk

Edit: Hovedkort: Abit IC7-G

Prosessor p4 3.0c

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo alltids kjøpe Twinmos, men du får ikke helt de samme ytelsene som om du feks. hadde valgt corsair brikkene du linket til.

Jeg ville heller spart opp litt penger og kjøpt skikkelig ram, da det er en ganske vital del av pc'en...

Ja fant ut av dette etter jeg hadde bygget pcn min med billigrammen min :(

Har hørt at mange har problemer med Twinmos men hva med geil? Det blir nok en stund til jeg får råd til linket ram vil prisene synke?

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids kjøpe Twinmos, men du får ikke helt de samme ytelsene som om du feks. hadde valgt corsair brikkene du linket til.

Jeg ville heller spart opp litt penger og kjøpt skikkelig ram, da det er en ganske vital del av pc'en...

Har hørt at mange har problemer med Twinmos men hva med geil? Det blir nok en stund til jeg får råd til linket ram vil prisene synke?

Hehe nei :blush: Kjøpte Corsair twinx 1024 3200ll til en pris av 2298,- og nå har de godt opp i pris til ca rundt 2800,- :scared:

Lenke til kommentar

Hehe nei :blush: Kjøpte Corsair twinx 1024 3200ll til en pris av 2298,- og nå har de godt opp i pris til ca rundt 2800,- :scared:

kan tydeligvis få dem til den prisen men dog hos en noe ymse webshop se her

Lenke til kommentar
Er de vi snakket om, men corsair er nok hakke råere...

Pluss at de har heatsinks.

ja men til en litt annen pris også ++ pc 3500 v.s. pc 3200 ;)

har det no å si at geil er pc 3500 og corsairen er pc 3200??

er corsair fortsatt bedre enn geil til tross for hz'en

Lenke til kommentar
ja men er det no vits å kjøre mer enn pc3200 ettersom dual ikke støtter mer enn pc3200??

Dual channel-støtten forsvinner ikke bare fordi om du kjører på mer enn 400mhz fsb. Så det er jo forsåvidt "vits", hvis du har tenkt å overklokke. Skal du ikke overklokke så kjøp pc3200 ram. Da kan du heller spare pengene, eller gå for low-latency-minne.

Lenke til kommentar
ja men er det no vits å kjøre mer enn pc3200 ettersom dual ikke støtter mer enn pc3200??

Dual channel-støtten forsvinner ikke bare fordi om du kjører på mer enn 400mhz fsb. Så det er jo forsåvidt "vits", hvis du har tenkt å overklokke. Skal du ikke overklokke så kjøp pc3200 ram. Da kan du heller spare pengene, eller gå for low-latency-minne.

Ja det første alternativet er jo low-latency ikke sant??

sikter til corsair minnet jeg da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...