Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

remote desktop connection

Anbefalte innlegg

davs knegter!

jeg har gått lei av å bruke dameware (går for treigt synes jeg), testet remote desktop connection i starten og det funka mye bedre!.. -MEN.. nå funkar det inte lenger!.. -dvs.. det funker en vei (fra gamle schiit-pc'en og mot min 'supre snuppe'), -men andre veien funkar det inte..

Jeg har sammenliknet ALLE RPC-processer/services og de er alle helt like..

jeg har skrudd av fw'en på gamle-pc'en for å teste det uten hell

pc'ene er kobla sammen via hub

jeg gjentar: -dameware funker bra, men ikke Remote Desktop Connection fra

ny-pc'en mot gamle-pc'en, -men fungerer fra gamle-pc'en og mot ny-pc'en.

Jeg har søkt i forum'et uten hell... masse om rpc, men ikke noe om når det kun funker en vei.

:cry:

noen behjelpelige vennligsinnede der ute?

litt mer info: Begge har WinXP Pro

Endret av greigster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:no: "Jeg får ikke PC-en til å funke - hva er galt"?

Hvis du forventer å få hjelp tror jeg du kanskje skal fortelle litt om hva som ikke funker (hvilke feilmeldinger etc.).

En ting du kan sjekke er om brukeren du logger på med har passord. Det funker ikke å bruke remote desktop mot en pc/bruker som ikke har passord.

Lenke til kommentar

hehe.. ser jeg glemte litt info der.. :green: jeg er ofte den som påpeker manglende info hos andre... og her sitter jeg og gaper over hele schiiten schøl..hihi.. sånn er det bare :D

Jeg får meldingen:

The remote connection has timed out. Please try connecting to the remote computer again.

microsoft sin side står det følgende:

Cause: The terminal server disconnected your session because you did not send a response within the time limit set for responses

Lenke til kommentar

takk takk.

i utgangspunktet prøver jeg bare å få remote desktop connection'en i XP til å funke begge veier (virker som sagt en vei..ikke andre veien).

jeg har også DameWare oppe og kjører, -men det virker så utroligt treigt..-vet ikke helt hvorfor..-dettersom Remote Desktop Connection fra XP var veldig fint og kjapt burde det ikke være så veldig mye treigere dette andre..

jeg skal ta en kik på det programmet du anbefalte, skal også prøve å tweake litt mer på dameware-programmet..

men som sagt.. om RDC kan begynne å virke begge veier hadde det vært best :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...