lindqvizt Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Jeg har en AMD Athlon XP 2700+ cpu, og lurer litt på å klokke den opp litt.. Den står nå på 2,1 GHz, og jeg har en standard kjøler... Glacial IGLOO 2411 Jeg bruker et Asus A7N8X hovedkort. Noen som aner hvor mye jeg kan klokke denne til med den vifta jeg har nå? Hva må jeg evt ha for å klokke mer? Skal ikke gå for noen ekstreme tall her, men jeg har ikke lyst til å ødelegge noe da jeg ikke har råd til å kjøpe nytt.. (jeg er ganske blank når det gjelder overklokking... hehe) Endret 10. februar 2004 av lindqvizt Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Så lenge du passer på at temperaturen ikke overstiger ca. 60 grader er du ganske trygg når det gjelder å ikke ødelegge noe. Når det gjelder klokkingen er det bare å stille opp fsb 2 og 2 mhz helt til systemet blir ustabilt, og så stille et hakk ned. Du kan også prøve deg frem litt med å stille på multiplier. Det kan også være lurt å øke vcore et hakk eller to for bedre stabilitet. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Gå fram omtrent som goophy seier, men eg synest det er best å holde seg under 55C. klokk opp litt, test stabilitet med prime 95 (søk på google etter det). Får du error skrur du opp Vcore, men ikkje tenk masse på å gå veldig masse over 1,9 volt Fortsett litt slik, klokk litt opp og ned til du er fornøyd med ytelse og stabilitet Husk; Det er ikkje kult med en superoverklokka CPU når den ikkje er stabil Lenke til kommentar
lindqvizt Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 okey, takker.. skal prøve meg fram litt.. (skumle greier ) Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Vist ikke du har lest nybynnerguidene er de greie og lese Del 1 Del 2 Del 3 Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) OBS! Pass på, hvis du setter høy FBS at du har PCI/AGP-lock enabled, uten dette kan du fort svi av pci og agp kort i pcn din. FBS burde vel ikke overstige mer enn 175 uten lock.. (tror jeg) lykke til Endret 12. februar 2004 av Fr3drik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå