Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com OC Wireless Gateway/USB kit 54 Mbps 802.11g

Anbefalte innlegg

Har hørt at selve ruteren skal være veldig bra, men det jeg lurer på er om den USB-saken som er med gjør en like bra jobb som et vanlig trådløst nettverkskort.

Om jeg har forstått det riktig, så kan man dytte denne USB-duppeditten inni både en laptop og en stasjonær og den vil fungere like bra som et trådløst-kort ville gjort?

Men gjør den det i praksis? Er dette noe å gå for?

Link finner du her.

Takk,

Naits

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv 3com basestation, tror det er samme modelen som din bare uten ruter delen, siden jeg alerede har en ruter smc7004abr, nyere model en den 7004br noen snakket dårlig om nettop.

Ja den har com port for isdn, men det er nesten ikke mulig og oppdriver noe isdn modem med comport lenger :/

Har ingen problemer med 3com saken, og den yter meget godt i overføring fra den bærbare.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Har du noen formening om den USB-duppeditten da? :)

Er vel neppe så mye og mene om den, jeg har satt opp noen av de i 11b-utgaven, helt greie og lette og få opp og gå.

Hva mener du med vanlig trådøst nettkort?

PCI eller PC-card?

Kjøp en USB-skjøteledning i tilegg, da står du friere til og plassere den som du vill.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Problemet med en USB duppeditt :-) med trådløst nettverk, er at USB (1.0) kun støtter opptil 12Mbit/s. Om det er et 802.11g nettverk med støtte for 54Mbit/s, vil nok USB enheten være en flaskehals i overføring mellom maskiner internt. Om den maskinen som bruker denne kun skal mot internett, så dette normalt sett ikke noe problem, da de færreste har tilgang på linjer på over 12Mbit/s hjemme.

Om enheten er USB 2.0 (som støtter opp til 480Mbit/s) er det ikke snakk om noen flaskehals.

Generellt fungerer disse USB enhetene veldig fint, både med tanke på rekkevidde og hastighet. Tipset fra han over med en USB skjøteledning er veldig bra, da kan du plassere enheten optimalt i forhold til dekning.

Arcade

Endret av arcade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...