andris Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Lurer på å kjøpe et brukt objektiv fra statene. Stemmer det at momsen frafaller så lenge varen er brukt, eller har dette noe med pris å gjøre? På forhånd takk Lenke til kommentar
andris Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg er muligens helt på jordet, men jeg har forstått det slik at en vare som ikke tidligere har vært fortollet/momsbelagt her i landet, når den kommer inn til landet, må betales moms av, uansett om den er brukt eller ny. Men jeg lurer på om det er noe regler for hvor gammelt det må være. Lenke til kommentar
PhotoGen Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det er fakturaverdien som er grunnlaget, ikke alder. Har du ikke faktura, benyttes markedsverdi her i Norge. Min erfaring med tollvesenet er at "et godt kjøp" ikke finnes, og det betyr at "markedsverdien" av et kamera høyst sannsynlig sidestilles med hva du må betale for samme brukte kamera til "full bruktpris" over disk i en kameraforretning. Et "godt privatkjøp" gjelder altså ikke i alle sammenhenger... Tror det er et fribeløp på kr. 200,-, - dvs. er verdien under dette, slipper du mva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå