Gå til innhold

Hva skjer med dataen?

Anbefalte innlegg

Nå skjer det bare feil på feil etter hverandre på den pc-en min. Jeg har lakt inn topic på alt som har vært galt, og jeg har fått gode svar som har funket. :D

- denne gangen vet jeg heller ikke hva det kan være.

Det som skjer er når jeg starter dataen og kommer til den blåe skjærmen hvor det står "windows is opening" eller hva det står. husker ikke helt, :ermm: men det er i alle fall før man kommer inn i hele windows da. Den meldingen står der i ca. 5 min før den kommer inn i hovedmenyen.

Når den først kommer seg inn i windows bruker den gooooood tid før jeg i det hele tatt kan åpne noe som helst. Det tok en time før jeg kom inn på programmene.

Det er grunnen til at jeg faktisk kom meg inn på internett nå. For en time siden trykket jeg på knappen "tele2". Nå, en time etter funket den. Og det gjorde alle de andre også.

Hva jeg har prøvd:

- Jeg prøvde å bytte CPU til en XP1900, men det var uten hell. da skrudde pc-en seg av før den kom seg inn Windows. dette gjorde den automatisk hele tiden.

- Jeg har prøvd flere virus fjernere, men den finner ikke noe virus.

Håper virkelig noen har peiling på dette. Eller at noen i alle fall har vært borte i dette før. Jeg vil helst ikke formatere, men det virker som om jeg må. Jeg kommer ikke inn på noe CD-ROM heller. Slik at jeg får brent de viktigste filene. Plagsomt! :mad::realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil anbefalle deg å prøve å legge en ny innstallering av oset ditt oppå det gamle dersom du ikke vil formatere.

Dette vil sansynligvis rette noen feil..

Jo, det funka det. Men den er langt i fra i orden. Kommer bare inn på min datamaskin og sånne ting. Programmer kommer jeg meg ikke inn på. Blir vel nødt til å formatere tenker jeg. :no:

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefalle deg å prøve å legge en ny innstallering av oset ditt oppå det gamle dersom du ikke vil formatere.

Dette vil sansynligvis rette noen feil..

Jo, det funka det. Men den er langt i fra i orden. Kommer bare inn på min datamaskin og sånne ting. Programmer kommer jeg meg ikke inn på. Blir vel nødt til å formatere tenker jeg. :no:

har du bare en partisjon på disken?

du bør bestandig ha dine filer liggende på en annen disk/partisjon en

systemet og programmene.. slik slipper du å miste noe om

OS krajser helt. og slipper å være plaget med at system isken

blir fragmentert, noe som fører til treg maskin og ustabilt system.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...