asware Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei, har et lite spørsmål angående hvordan jeg kan loade Pictureboxer: Jeg har en picturebox og vil loade en annen picturbox inni denne. Hvordan gjør jeg dette mens programmet kjøres? Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Set Image1.Picture = LoadPicture("blablabla.jpg") brude funke eller Picture1.Picture = LoadPicture("blablabla.jpg") Lenke til kommentar
asware Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Takk for svar, men det var da ikke akkurat sånn jeg mente... (skal ikke loade bilder) Jeg skal loade en ny picure box inni den som er der fra før... Når jeg gjør som under kommer ikke den nye pictureboxen inni den andre... Den kommer liksom bare rett på formen... With frmMain Load .picWin(.picWin.Count) .picWin(.picWin.Count - 1).Top = .picWin(.picWin.Count - 2).Top + .picWin(.picWin.Count - 2).Height .picWin(.picWin.Count - 1).Visible = True End With Noen som skjønner? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Skal du loade èn ny med bestemt form eller evig nye med forskjellige former fra hvor den første var plasert? Hvis det er en med lik form kan du bare bruke top og left. Endret 10. februar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du må lage en Array av IPictureDisp, trenger du mer en bare et bilde burde du lage en struktur (Type) Public type PictureBoxStruct Picture As IPictureDisp m_Width As Long m_Height As Long m_X As Long m_Y As Long m_Name As String End Type Lag en array av strukturen, for å sette bilde, setter gjør du slik: Set Arr(index).Picture = LoadPicture(Filename) Tegn bildene selv inne i pictureboxen, skal de bli der, må du sette picturebox.AutoRedraw = True, Eller tegne dem i Paint event. Du kan ikke lage nye objekter i VB, (du kan i VB.NET) Da må du i så fall bruke CreateWindow og RegisterClassEx, noe som er fryktelig avansert. Lenke til kommentar
asware Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg skjønner ikke helt hva du mener men... Jeg tror ikke det er sånn... ...Den koden jeg posta viste hvordan man kan loade nye pictureboxer som kommer underhverandre... Det jeg vil er at den skal komme inni pictureboxen og ikke på utsiden... OK.... Jeg har 1 Picturebox. La oss kalle den pic(0). Så har jeg en CommandButton(cmd). Når jeg trykker på "cmd" skal det komme en ny Picturebox(pic(1)) som skal komme inne i pic(0)... Når jeg skriver inne i så mener jeg at den skal være inni sånn som når du drar en picturebox inni en annen picturebox "i design mode". Det går da ikke ann å dra den ut av pictureboxen.... Noen som skjønner nå? Nå begynner ihvertfall jeg å gå tom for forklaringsmåter... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg skjønner . Den enkleste metoden er å bruke API callen SetParent. Koden blir vel noe sånt: Private Declare Function SetParent Lib "user32" (ByVal hWndChild As Long, ByVal hWndNewParent As Long) As Long Private Sub cmd1_Click() Load pic(1) SetParent pic(1).hWnd, pic(0).hWnd pic(1).Visible = True End Sub Håper du forstår hva jeg vil fram til. Lenke til kommentar
asware Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Genialt... Akkurat det jeg ville fram til.... ... Så takk skal du ha... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå