Gå til innhold

CS med ATI9600Pro


Anbefalte innlegg

Har nettopp oppgradert min trofaste GF2FX400 med et ATI9600 Pro, var glad og fornøyd helt til jeg skulle spille cs. Fps var ustabilstabil og lå helt nede på 30fps enkelte ganger.

 

Dette skal jo ikke skje med et kort til 1300kr. Prøve forskjellige drivere og komandoer men det var fortsatt den samme fps droppingen. Jeg har aldri kommet over noen som har klart å fikse dette problemet. :no:

 

Er det noen her med ATI kort som har stabil fps i cs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet etter å ha satt inn mitt 9800 Pro.

 

Prøv noen av disse kommandoene:

  • cl_cmdrate (30)
    Set number of times per second client updates server (30 is modem speed; try 50 for LAN or between for cable modems, etc).
  • cl_dlmax (128)
    Set max number of KB to download from server.
  • cl_latency (0)
    Set client latency.
  • cl_rate (9001.204)
    Set rate client sends data to server (bytes/sec). Try 1000-4000 for modem, 6000-9000 cable, up to 20000 if T1. Incorrect values can increase lag dramatically.
  • cl_updaterate (20)
    Set number of updates client requests from the server per second.

Etter å ha stilt på dette, virket det bra for meg. :thumbup:

Endret av nkrystad
Lenke til kommentar
nkrystad Skrevet 10/02/2004 : 19:51

  Hadde samme problemet etter å ha satt inn mitt 9800 Pro.

 

Prøv noen av disse kommandoene:

cl_cmdrate (30)

Set number of times per second client updates server (30 is modem speed; try 50 for LAN or between for cable modems, etc).

cl_dlmax (128)

Set max number of KB to download from server.

cl_latency (0)

Set client latency.

cl_rate (9001.204)

Set rate client sends data to server (bytes/sec). Try 1000-4000 for modem, 6000-9000 cable, up to 20000 if T1. Incorrect values can increase lag dramatically.

cl_updaterate (20)

Set number of updates client requests from the server per second.

 

Det jeg ikke helt kan forstå her er hva rates har med fps'n å gjøre i det heletatt. :cry:

rates skal ikke ha noen betydning for fps'n deres etter min mening. de rates'a du har skrevet over her er såkalte "haxxe rates" med disse rates'a er det omtrent umulig å treffe for motstanderen. riktige rates for 1mbit adsl: cl_cmdrate "101" | cl_updaterate "101" | rate "25000" |. de andre commandsne skal jeg ikke utale meg om men ivertfall disse skal ikke hjelpe på bedre og mere stabil fps.

Lenke til kommentar
Har nettopp oppgradert min trofaste GF2FX400 med et ATI9600 Pro, var glad og fornøyd helt til jeg skulle spille cs. Fps var ustabilstabil og lå helt nede på 30fps enkelte ganger.

 

Dette skal jo ikke skje med et kort til 1300kr. Prøve forskjellige drivere og komandoer men det var fortsatt den samme fps droppingen. Jeg har aldri kommet over noen som har klart å fikse dette problemet. :no:

 

Er det noen her med ATI kort som har stabil fps i cs?

Hadde hjulpet vis du sa specsa dine på maskinen.. har du xp2400/p4 2.4 eller under er det ikke så rart vis du har fps drom innimellom... men nedi 30 var litt lavt.

 

Har selv 9700 pro og merker god forskjell i cs fra en xp2500 til en xp3400.

 

1 kamerat med 2.4 ghz p4 9800xt har ok fps untagen på aztec. ( han har dårlig chipsett :) )

 

1 kamerat med xp2100 9800pro har ustabil med 4 spillere og mere alså nede i 70-80 ..og også dårlig på aztec..

 

og 1 med xp2400 9800pro 0 fps drop untagen på aztec :)

 

virker som cpu har veldig mye å si på et spill som CS. da snakker vi om 1.6.

 

(ikke ork å kom med ahehae jeg kjører cs smooth på duron 800 osv. jeg ORKER IKKE det igjen)

Lenke til kommentar
[quote name='Kris_TheLord' date='10/02/2004 : 21:59'] [quote name='endrebjorsvik89' date='10/02/2004 : 20:39'] Prøvd å formatere etter at du skiftet fra nVidia til ATI??

Avinstallert ALLE de gamle driverene??
Hjelper veldig har heg hørt :thumbs: [/quote]
Vel å formatere er vel å ta lit for hardt i, men jeg har fjernet hver eneste fil fra nvidia sine drivere... [/quote]
Ved skifte fra en skjermkort produsent til en annen så er det lurt å reinstallere Windows. Det kan være drivere som skaper kluss. Dette er ett kjent problem, på samme måte som å skifte hovedkort fra VIA til NForce, da MÅ du reinstallere Windows.

Er verdt å prøve i allefall ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...