NoT_LinK Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har et støydempnings prosjekt gående og jeg lurer på om noen har noen synspunkter på dette. Jeg har et Asus A7N8X Deluxe hovedkort med en Xp2500 Barton med en køleribbe fra swiftech med en papst 80mm vifte et Ati Radeon 9700Pro en støydempet strømkilde på 430W fra Enermax silent plus + 4 hardisker. Jeg begynte med å kjøpe et støydempet kabinett av noisekontroll på Microplex med Magic Fleece støydempnings matte over hele kabinetet men problemet ble da at temperaturen inne i kabinetet steg med minst 10 grader løsningen da ble å pluge inn så mange kabinet vifter de er plass til (3stk) men da steg lyden. Tenker på å lage et hull øverst over strømkilden og sette inn en 120mm vifte som suger ut og en 80mm som suger inn som sitter fremst og nederts og kaster ut de andre viftene og skaffe en ny prossesor kjøler siden jeg syns den jeg har kjøler for lite i forhold til støyen. Tenker på en Glaical tech silent breeze. Er det noen som har noen syns punkter på dette? Andre prossesor kjølere? vannkjøling? Kostnad vs Stillhet? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) 1 stk. 120 mm vifte er ikke nødvendigvis bedre enn 2 80 mm. Hvis du allerede har 2 vifteplasser bak, kan du spare deg for å lage hull i toppen. Hovedsaken er at viftene er stille. Kjører du viftene på 12V? I så fall vil jeg anbefale å kjøpe viftestyring. Endret 12. februar 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå