Gå til innhold

AMD som yter 400mhz under oppgitt hastighet.

calvinhobbes

Anbefalte innlegg

Har installert en AMD-prosessor som er oppgitt til 1700mhz. Men sånn som det er nå er hastigheten bare 1300mhz.

Jeg har lenge lurt på hvorfor den ikke yter fullt, men fikk i helga høre at den aldri ble laget for å gå fortere (eller noe sånt).

What's up with that? Er den noe sannhet i det?

Takker :thumbs:

Endret av calvinhobbes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heter prosessoren xp1700+? da betyr det at den yter like mye som enellarannen gammel prosessor fra AMD som har 1700mhz... hvis det er xp1700+ du har så er det slettes ikke rart at den har en hastighet på 1300mhz... :yes:

Endret av JonasGab
Lenke til kommentar
Heter prosessoren xp1700+? da betyr det at den yter like mye som enellarannen gammel prosessor fra AMD som har 1700mhz... hvis det er xp1700+ du har så er det slettes ikke rart at den har en hastighet på 1300mhz... :yes:

jo? det hadde vært veldig rart siden 1700+ kjører på 1.46ghz.

Lenke til kommentar

Høres ut som det kan være FSB'en som er feil ja.. For hvis den egentlig skal være 133MHz og nå er 100MHz, og det gir 1300MHz, blir hastigheten med FSB på 133MHz 1746MHz (noe som stemmer bra med det du mener den skal være)..

Off-topic: rlz: 666 posts? spooky.... :cry:

Lenke til kommentar

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus

Dette er de data jeg har om cpu-en.

Var i BIOS og lette, men jeg fant ikke noe sted hvor det sto om FSB.

Hva kan jeg lete under i BIOS for å finne FSB? :blush:

Eller må jeg krype til korset og åpne maskinen for å fingre på hovedkortet? :ermm:

Takker! :thumbup:

Lenke til kommentar

Etter det som står i veiledningen fra Asus skal du ha to jumpere over AGP porten som hvor du velger FSB ratio på cpu og minne (100 / 133). Disse skal settes på pinne 1 og 2. Dermed oppnås 133MHz FSB på begge. Dette skal for øvrig være default posisjon. Videre overklokking må så gjøres i bios.

Lenke til kommentar
Etter det som står i veiledningen fra Asus skal du ha to jumpere over AGP porten som hvor du velger FSB ratio på cpu og minne (100 / 133). Disse skal settes på pinne 1 og 2. Dermed oppnås 133MHz FSB på begge. Dette skal for øvrig være default posisjon. Videre overklokking må så gjøres i bios.

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...