tellus Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 ringte til komplett for og snakke med dem om å bruke mine 2 stk 512 mb twinmos 400mhz på et athlon 64 hk, og hvilket jeg kunne bruke med denne ram. Selger sa dette. Alle kort skal støtte disse minne brikkene, bare kjøp. etter min mening hørest dette helt teit ut, da sa jeg at jeg hadde sjekket på nett og flere av disse korta ikke støttet denne type ram. men nei da. Går fint sa han. ok tenker jeg. kjøper, tester, sender til bake til komplett hvis ikke virker. bare jeg som mener dette høres teit ut? Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hehe kødd Han vil vell bare selge han. Men hvilket Hk er det snakk om? Mange som har problemer med både Abit og Msi. Husker ikke om det var flere men som sagt hvilket hk var det snakk om? Lenke til kommentar
tellus Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 samme for meg. bare det er et greit kort og virker med min ram. nesten alle kort har de meste i dag. fra 6-4 s-ata osv. Lenke til kommentar
Deathknight Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Nei , han fyren har nokk ikke noe erfaring med hvordan ram man burde bruke til AMD64 hovedkort i det hele tatt. Du får sikkert bytta hvis noe går galt , men det er jo mye lettere å ta noe som passer (sjekk den sticky tråden) med en gang. Det viktigste er etter det jeg har lest at man må ha lave timings på Ras to Cas(2 helst). Du kan jo sikkert bestille kortet å sende det tilbake, men er det verdt bryet ? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg er overbevist om at brikkene vil fungere helt fint på det hk'et, men de vil nok ikke fungere i nærheten så bra som et par med high-end brikker... Lenke til kommentar
Larsrrrr Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg er overbevist om at brikkene vil fungere helt fint på det hk'et, men de vil nok ikke fungere i nærheten så bra som et par med high-end brikker... Hva mener du med det? At brikkene ikke vil fungere på 400 mhz? -lars Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jo, brikkene vil kjøre på 400mhz, men timingsene vil det være så som så med... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) CAS Latency, det vil si timings. Med AMD64 har dette en del å si for ytelsen, siden den integrerte minnekontrolleren i CPU'en er mye raskere enn minnekontrolleren i en nordside i chipset'et. Corsair XMS er et bra valg. Å kjøre CL2-minne fremfor CL2.5 eller CL3 vil gi en klar ytelsesøkning... Endret 10. februar 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Larsrrrr Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 CAS Latency, det vil si timings. Med AMD64 har dette en del å si for ytelsen, siden den integrerte minnekontrolleren i CPU'en er mye raskere enn minnekontrolleren i en nordside i chipset'et. Corsair XMS er et bra valg. Å kjøre CL2-minne fremfor CL2.5 eller CL3 vil gi en klar ytelsesøkning... Ok. Er i ferd med å kjøpe AMD64 3000+, så dette er jo mycket interessant. Noen som da har en link eller to hvor man ser forskjell i ytelse mellom CL2, CL2,5 eller CL3 minne på amd 64? Føler jeg må ha noen til å overbevise meg før pengene går i minne-sluket -lars Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kjører nå min A64 3400 på 230 x 11 og med minnet på 2-3-3-6 (twinmos 3200) Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 CAS Latency, det vil si timings. Med AMD64 har dette en del å si for ytelsen, siden den integrerte minnekontrolleren i CPU'en er mye raskere enn minnekontrolleren i en nordside i chipset'et. Corsair XMS er et bra valg. Å kjøre CL2-minne fremfor CL2.5 eller CL3 vil gi en klar ytelsesøkning... Ok. Er i ferd med å kjøpe AMD64 3000+, så dette er jo mycket interessant. Noen som da har en link eller to hvor man ser forskjell i ytelse mellom CL2, CL2,5 eller CL3 minne på amd 64? Føler jeg må ha noen til å overbevise meg før pengene går i minne-sluket Jeg må si meg enig med stigfjel her. Ettersom Athlon 64 har integrert minnekontroller så blir ytelsen best dersom man bruker minne med lavest mulige forsinkelser ('latency'), og da er Corsairs XMS-serie veldig bra - spesielt Corsair CMX512-3200LL (ultra low latency). Bare se her f.eks: http://www.tech-report.com/reviews/2004q1/...00/index.x?pg=3 "Memory latency is the 3400+'s real strength. The dual-channel Athlon 64 FX requires registered DIMMs, and those add a cycle of latency to memory accesses. As a result, the 3400+ beats everything in our memory latency test. Notice, especially, the massive latency difference between the Athlon XP 3200+ and the Athlon 64 3400+, which run at the same 2.2GHz clock speed. This is one of the main reasons why AMD is now able to run with the Pentium 4 so well." THG tester forskjellige prosessorer (også Athlon 64) mhp. best mulige minneinnstillinger her: http://www20.tomshardware.com/motherboard/...0119/index.html Lenke til kommentar
Larsrrrr Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Vel. Leste litt på testen fra THG, og der står det i konklusjonen: "In today's market, you only need fast modules if your computer will be computing a lot or encoding video. For any other application, slower RAM will definitely cut the mustard. " Jeg ser heller ikke den vanvittige forskjellen i fps fra CL2 til CL3 i spill som unreal tournament 2003 i testen du refererte. Her presser testmaskinen 256,8 fps på CL2 med AMD 64 3200, mens CL3 kjører på samme oppsettet 259,3 fps. Det er ikke store greiene spør du meg. På de andre testene er det sjelden noe mer enn 10 fps forskjell fra CL2 til CL3. Under forutsetning av at jeg ikke har misforstått noe essensielt da -lars Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Vel. Leste litt på testen fra THG, og der står det i konklusjonen: "In today's market, you only need fast modules if your computer will be computing a lot or encoding video. For any other application, slower RAM will definitely cut the mustard. " Jeg ser heller ikke den vanvittige forskjellen i fps fra CL2 til CL3 i spill som unreal tournament 2003 i testen du refererte. Her presser testmaskinen 256,8 fps på CL2 med AMD 64 3200, mens CL3 kjører på samme oppsettet 259,3 fps. Det er ikke store greiene spør du meg. På de andre testene er det sjelden noe mer enn 10 fps forskjell fra CL2 til CL3. Under forutsetning av at jeg ikke har misforstått noe essensielt da -lars Ja, det har kanskje ikke så mye å si direkte for ytelsen på spill (maks en økning på 15-20 FPS) men til vanlig bruk så vil man merke forskjellen bedre. Det blir omtrent som Intels HyperThreading-teknologi, multitasking går glattere på Athlon 64 med minne med så gode innstillinger som overhode mulig Endret 11. februar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Larsrrrr Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Det går nok raskere ja, men riktig hvor mye, og om det er verd de ekstra minnekronene aner jeg fortsatt ikke. Nå har jeg i alle fall bestilt billig-ram sammen med amd 64'en min, så får vi se. Suger det, får jeg heller bytte -lars Endret 11. februar 2004 av Larsrrrr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå