Harryarne Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Kjøpte meg ny cpu vifte til mitt MSI Pro2 RU Hk (Silent Viking), og da fikk jeg bort så å si all støy fra cpu-viften (hadde en sinnsykt bråkete Coolermaster fra før). Da oppdaget jeg bråket fra GPU cooleren på mitt Hercules GeForce 3 ti 200 kort. Er det noen enkel (da mener jeg ENKEL) måte å få bort styøen fra et slikt grafikkort ? Går det an å bytte vifte ? I så fall hvilken vifte vil være stille nok samtidig som den ivaretar behovet for kjøling ? MVH Harryarne Er det noen andre der ute som får pes fra familien for at maskina må stå på hele tiden pga nedlasting via fastlinje ??! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 (endret) <!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE> On 2002-03-16 16:05, Harryarne skrev: Er det noen enkel (da mener jeg ENKEL) måte å få bort styøen fra et slikt grafikkort ? Går det an å bytte vifte ? I så fall hvilken vifte vil være stille nok samtidig som den ivaretar behovet for kjøling ? </BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End --> JA JØSS om det er en enkel måte å fjerne støyen. Jeg har samme skjermkort, VELDIG overklokkbart? Ikke sant :smile: Det JEG gjorde, var at jeg bare dro ut strømpluggen til skjermkortets kjøler. Men dette gjorde jeg i UOVERKLOKKET tilstand, så begynte jeg å overklokke igjen, kortet kjører på samme frekvens som det gjorde MED kjøleren igang, bare at nå er ikke vifte igang, men den er der, bare ikke "aktiv". Så, om du tør, prøv dette, men ikke overklokk for mye, kanskje du ikke er like heldig med ditt skjermkort :smile: Jeg tar inget ansvar uansett så :smile: Om du lurer på noe -> [fjernet e-post-adresse] Mvh kjello2 :smile: Endret 24. april 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Harryarne Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Det høres jo ut som en mulighet, men jeg synes det virker litt risikablet. Selv om dette GeForce kortet har gått litt ned i pris i det siste koster det fremdeles over 2k kr. Finnes det noen mindre drastiske måter å gjøre dette på. Hvordan er det f.eks med å sette inn en stillere vifte ? Er det mye jobb ? Hva med å sette en reostat inn å bare senke hastigheten til viften, vil det kunne funke ? Er det noen andre som har testet slike ting (ikke nødvendigvis med dette gfx kortet) ? MVH Harryarne Lenke til kommentar
Lego Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg har samme skjermkort, VELDIG overklokkbart? Ikke sant Jeg har også det skjermkortet og mitt er ikke overklokkbart... Når bare 185 på coren, og dette med crystal orb :sad: Rammen derimot får jeg opp på 500+...... :smile: Har du planslipt/modifisert noe på kortet ditt eller. Men det derimot stille, jeg har koblet den til pc mods rheobusèn, men det hjelper ikke om jeg har den på full pinne eller av... :sad: Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 du kunne jo bruke en stille gåendes cpu vifte på den. isåfall kunne du prøve denne (QuietPC AMD Socket A Radial Fin Cooler 1.33Ghz kan kjøpes på http://www.3dfxcool.no ) : _________________ [ Denne Melding var redigert av: fat_guy på 2002-03-18 15:46 ] Lenke til kommentar
The man! Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 jeg har et hercules gef3 ti500, for å bli kvitt bråket tenkte jeg å ta av selve viften i blueorben og feste en 12db papst vifte i en pci-slot under skjermkortet. Lenke til kommentar
Harryarne Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Vil det funke da ? Blir det stor nok luftstrøm til å kjøle kortet som det er, eller må jeg få tak i noen bedre/andre kjøleribber ? Har sett at det er noen vifter å få kjøpt som er av type slot-vifter. Er det noen som har erfaringer om dette. De tar jo opp en PCI plass, men dette bekymrer ikke meg så mye. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg plukka av hele greia. Erstatta Blue Orben med ei kjøleribbe fra en gammel 486 og satt ei 60x60x10mm vifte fra en taisolkjøler oppå kjøleribba. Vifta kjøres på halv fart men kjøler godt. Kjøler faktisk ramen godt også :smile: Til Kjell Otto: Jeg kjørte vifta på 7volt, men forlengelseskabelen ramla ut og skjermkortet ble etter hvert *ævla varmt. Er du sikker på at det er så bra å koble ut den vifta? Det tror ikke jeg hvertfall! [ endret av Corleone den 2002-03-21 16:57 ] Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Kunne gjerne tenkt meg å kjørt en større vifta i pci-slotet ved siden av selv.. hvem selger den slags vifteholdere? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 hva med å koble viften på 5v, da burde den være tilnærmet lit lydløs.. Lenke til kommentar
jason Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Quote: On 2002-03-27 18:37, Praetorian skrev:Kunne gjerne tenkt meg å kjørt en større vifta i pci-slotet ved siden av selv.. hvem selger den slags vifteholdere? Du kan jo ta en titt på hva vi gjorde her Lenke til kommentar
seric Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 det der tar jo opp to ekstra PCI sloter... jeg ser egentlig ikke på det grusome tapet av en slot som et problem, med tanke på at jeg ikke setter noe i sloten under gfx. Ett alternativ kan jo være en slotcooler fra 3dfxcool. er sikker mulig å snu luftstrømmen til vifta, eller? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 noe sånt som dette (creative gf3ti200) begge kjører på 7v, og kortet er kaldt (35 grader, eller noe sånt).. med originalvifte vil jeg anta ribben lå på 45-50 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå