Gå til innhold

Hva driver SCO med?

Anbefalte innlegg

Ja, hva er det SCO driver med???

Hva beskylder dem Linux og Linuxbrukere med?

Går hele tiden nyheter om dem, men jeg vet likevel ikke hva det er som gjør alle disse saksøkelsene.

Jeg tar gjerne imot _norsk_ linker som forteller meg hva som skjer...

Lurer så fælt på det.

Dere skjønner, jeg hater SCO, men jeg vet egentlig ikke hvorfor.

Håper vi kan ta en diskusjon på dette uten å overdrive...

Heil Linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal prøve å skrive en kort oversikt når den nært forestående fysikkprøven som jeg må løpe og lese til akkurat nå, er overstått. I morgen, med andre ord. Med mindre ingen kan oppdrive en link ;).

Det ville vært alle tiders...

Lykke til! Hva skal du ha om?

Lenke til kommentar

Bare for en liten ingress til den forestående artikkelen etter fysikkprøven, kan det jo nevnes at SCO antakeligvis er støttet av et nettverk amerikanske multinasjonale selskaper, i kampen mot den største trusselen til de kommersielle markedskreftene - nemlig Linux.

Men hvem er Linux? Ingen. Da går man løs på største og beste selskap som faktisk forsvarer Linux. IBM. Men hva skal man si? En grunn er gjerne viktig i et søksmål. Det sørgelige er at SCO aldri ville vise verden noen konkrete bevis - det lille som kom frem avfeide Linus Torvalds som amatørmessig arbeid fra sin side, som SCO hevdet å ha opphavsretten til...

Mon tro om det er de samme rådgiverne som gikk til grunnløs krig mot Irak, som en følge av manufakturerte "bevis" ? Verden er til syvende og sist liten. Det skulle ikke forundre meg. :)

Lenke til kommentar
Lurer så fælt på det.

Dere skjønner, jeg hater SCO, men jeg vet egentlig ikke hvorfor.

Hihi.

Heil Linux.

Sieg heil :)

Kort sagt: SCO sier de har patent på deler av linux-kildekoden uten helt å frembringe noen beviser. SCO er økonomisk skakkjørt, og de tjener egentlig bare på publisiteten. Påstandene har ingen bevis, men de blir støttet av f.eks. Microsoft for å svekke linuxs kredibilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...