Haraldson Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) (Mulig feilposting?) Har prøvd å installere Adobe Premiere Pro, men får en feilmelding når jeg starter det opp (etter reboot of course). Adobe Premiere Pro cannot run on this computer because the processor does not support the SSE instruction set. Hva betyr det? Det er ingen ny data jeg sitter på for øyeblikket, den er fra rundt 2000 (tror jeg), eller på den tida da 40 GB hdd var " " Endret 10. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Kan du presisere maskinvaren din?? "SSE Instruction Set" er en funksjon i CPU'en som øker ytelsen. Bruk AIDA 32 ellerSiSoft Sandra til å finne ut hvilken maskinvare du har. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 SSE er jo intstruksjons sett fra intel som er implentert i prosessoren. Alle dagens prosessorer har det. SSE 3 ble lansert nå sammen med prescott. Finner sikkert masse info om dette på internett hvis du søker litt Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Så det vil si at prosessoren min trolig ikke har støtte for SSE/SSE? Har ikke store forhåpninger til denne pc-en, men det er den jeg har akkurat nå, hadde vært kjekt å få redigert litt hjemme... Edit: Kommer med spesifikasjoner senere... Endret 10. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Dersom programmet krever støtte for SSE (Streaming Simd Extensions) må du enten ha Pentim III (og nyere) eller Athlon XP (palomino og nyere). Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Edit: Bare se over... kom litt før min. Endret 10. februar 2004 av pc-killer1317 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 OK... Har en AMD Athlon prosessor, så det er vel ikke godt nok, da... Takk for rask hjelp! Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Avhengig av hovedkortet kan du muligens oppgradere til en Athlon XP, som er å få til en latterlig billig penge for tiden. Sjekk hjemmesidene til produsenten, bruk AIDA hvis du ikke vet hvilket kort du har. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Dersom programmet krever støtte for SSE (Streaming Simd Extensions) må du enten ha Pentim III (og nyere) eller Athlon XP (palomino og nyere). Athlon og duron-serien har hadd SSE helt siden den først ble lansert. (dvs K7-kjernen på 0,25 mikron med ekstern L2 cache og 500 MHz klokkehastighet) Av intel-CPU'er så ble SSE innført med Pentium III (katmai) 450 MHz og Celeron (coppermine-128) fra 500 MHz. PC'n til trådstarter har altså alt den trenger... Må være en programvare-bug det der.. Hvilken versjon av programvaren er det? Edit: Jeg ser nå at alt før AthlonXP bare hadde deler av SSE instruksjonssettet: kilde http://www.sandpile.org/impl/k7.htm Endret 10. februar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Pro. - Altså versjon 7.0, ikke oppgradert. Edit: Har med suksess blitt installert på nyere maskiner, bare litt tilleggsinfo. Endret 10. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Det her er egentlig ikke så veldig viktig heller... Hadde bare vært gøy å redigere litt, da det er lite annet å finne på. Tviler på om det vil være noe gøy å redigere film med denne dataen uansett Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Siemen1: Athlon hadde ihvertfall ikke fullverdig støtte for SSE, de siste 52 instruksjonene kom ikke med før i XP. http://www.hardware.no/tester/cpu/athlonxp...vs_palomino.gif Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det her er egentlig ikke så veldig viktig heller... Hadde bare vært gøy å redigere litt, da det er lite annet å finne på. Tviler på om det vil være noe gøy å redigere film med denne dataen uansett Hvis du bare vil leke litt med redigering og det ikke er så nøye om det er adobe eller ikke så kan jeg anbefale Pinnacle Studio 8 (eller 9 om det har kommet ut). Det er litt mer brukervennlig men på bekostning av avanserte egenskaper og avanserte overganger. Godt nok i massevis til å leke seg med. (Evt. MS moviemaker 2 .. huff har litt "MS paint"-følelse av det programmet der) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) (Evt. MS moviemaker 2 .. huff har litt "MS paint"-følelse av det programmet der) Enig der... Grunnen til at jeg vil bruke Premiere, er at det er det vi bruker det på skola, og da er det greit å lære seg det ordentlig... Har Pinnacle Studio 8, men ikke her, så kan jo kanskje prøve det senere Endret 10. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 SImen1: Athlon og duron hadde ikke SSE. MIn første duron 700 hadde ikke, den 1300 jeg har nå har det derimot... Lenke til kommentar
Beni25 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Vet ikke hva feilen er, men jeg kjører nok Adobe Premiere Pro på en usle Amd TBird 1Ghz jeg. Så det skulle ikke være problem å kjøre den med XP ville jeg tru. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Vel, jeg har en Silverbird 1gHz. + XP Professional. Noen merkverdige forskjeller mellom Thunderbird og Silverbird? (Thunderbird høres jo mye kraftigere ut da ) Endret 10. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
rlz Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Er det noe som heter silverbird også? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Athlon Silverbird? Correct me if I am wrong, but there is no such thing.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Vel.. Står hvertfall SILVERBIRD (ja, med store bokstaver) øverst i enhetsbehandling... Edit: Så i Aida32 nå, det er visst en Thunderbird... Hva er Silverbird-greiene? Endret 10. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå