Gå til innhold

SSE Instruction Set

Haraldson

Anbefalte innlegg

(Mulig feilposting?)

Har prøvd å installere Adobe Premiere Pro, men får en feilmelding når jeg starter det opp (etter reboot of course).

Adobe Premiere Pro cannot run on this computer because the processor does not support the SSE instruction set.

Hva betyr det?

Det er ingen ny data jeg sitter på for øyeblikket, den er fra rundt 2000 (tror jeg), eller på den tida da 40 GB hdd var " :dribble: "

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det vil si at prosessoren min trolig ikke har støtte for SSE/SSE? Har ikke store forhåpninger til denne pc-en, men det er den jeg har akkurat nå, hadde vært kjekt å få redigert litt hjemme...

Edit: Kommer med spesifikasjoner senere...

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar
Dersom programmet krever støtte for SSE (Streaming Simd Extensions) må du enten ha Pentim III (og nyere) eller Athlon XP (palomino og nyere).

Athlon og duron-serien har hadd SSE helt siden den først ble lansert. (dvs K7-kjernen på 0,25 mikron med ekstern L2 cache og 500 MHz klokkehastighet)

Av intel-CPU'er så ble SSE innført med Pentium III (katmai) 450 MHz og Celeron (coppermine-128) fra 500 MHz.

PC'n til trådstarter har altså alt den trenger... Må være en programvare-bug det der.. Hvilken versjon av programvaren er det?

Edit: Jeg ser nå at alt før AthlonXP bare hadde deler av SSE instruksjonssettet: kilde http://www.sandpile.org/impl/k7.htm

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det her er egentlig ikke så veldig viktig heller... Hadde bare vært gøy å redigere litt, da det er lite annet å finne på. Tviler på om det vil være noe gøy å redigere film med denne dataen uansett :p

Hvis du bare vil leke litt med redigering og det ikke er så nøye om det er adobe eller ikke så kan jeg anbefale Pinnacle Studio 8 (eller 9 om det har kommet ut). Det er litt mer brukervennlig men på bekostning av avanserte egenskaper og avanserte overganger. Godt nok i massevis til å leke seg med.

(Evt. MS moviemaker 2 .. huff har litt "MS paint"-følelse av det programmet der)

Lenke til kommentar
(Evt. MS moviemaker 2 .. huff har litt "MS paint"-følelse av det programmet der)

Enig der...

Grunnen til at jeg vil bruke Premiere, er at det er det vi bruker det på skola, og da er det greit å lære seg det ordentlig...

Har Pinnacle Studio 8, men ikke her, så kan jo kanskje prøve det senere ;)

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...