Andeplane Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg klarte ved en "liten" feil å slette biosen når jeg skulle oppdatere til nyeste. Jeg har hørt at jeg kan ta ut bios brikka på et liknende hkort mens pcen er i gang, og sette i min brikke, for så å flashe den på nytt. Kalt hotswap eller noe. Er det mulig på et NF7-S? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Send inn hovedkortet du. Tror ikke du skal nappe ut noe som helst imens pc`en står på. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Send inn hovedkortet du. Tror ikke du skal nappe ut noe som helst imenspc`en står på. Jeg prøvde å bytte bios brikke mens pcen var i gang jeg... Funket kjempebra. Fikk flasha min tomme biosbrikke og pcen virker som den skal igjen Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Sikker på at det ikkje var batteriet du tok ut? Bios brikka sitter vel festa fast på hovedkortet... Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 BIOS sitter i et "støpsel" og kan tas ut, men hvor lurt det er...? I andeplane sitt tilfelle er jo bios ødelagt likevel, så da kan han jo prøve hvis han er villig til å risikere ett HK eller to? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Noen gamle hovedkort hadde en bios-rom man kunne ta ut om den ble ødelagt. Men siden de fleste nye har en rom, skal det vel alltids gå an å tilbakestille den etter en mislykket flash? (Eller tar jeg grundig feil?) Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Det som er greia er at BIOS ikke brukes annet enn i oppstarten. Og derfor er det ikke noe problem å ta den ut mens systemet kjører. Det er noe som fungerer på de fleste pcer. I mitt tilfelle var det ikke noe problem og begge hkortene fungerte kjempebra etter mitt lille inngrep. BIOS sitter i et "støpsel" og kan tas ut, men hvor lurt det er...?I andeplane sitt tilfelle er jo bios ødelagt likevel, så da kan han jo prøve hvis han er villig til å risikere ett HK eller to? Var vel ikke "ødelagt" men det var ikke noen bios på det Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ingenting å tape da! Kan ikke bli værre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå