L03VIk Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Har WindowsXP/Fedora i dual-boot på min bærbare... Nå viser det seg at linux ikke egnet seg særlig, pga, visse justeringer som er lagt inn i windows fra produsentens side(compaq). Jeg ønsker derfor å avinstallere Linux. Det ligger på en egen partisjon, så egentlig kan jeg vel bare fjerne denne vha. PartitionMagic fra Windows.... Problemet blir vel da boot-recorden, denne vil vel fremdeles tro at den skal starte med GRUB, eller hva den no heter den menyen. Det jeg vil er enkelt å greit å fjerne linux, uten å fjerne XP, slik at XP funker som det skal etterpå... Noen som har noen tips?? Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Fungerer ikkje GNU/linux pågrunn av noko spesielt er lagt inni windows frå compaq? høres.... spesielt ut. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Fungerer ikkje GNU/linux pågrunn av noko spesielt er lagt inni windows frå compaq? høres.... spesielt ut. Neida, neida... Linux funker supert på den bærbare, men enkelte instillinger funker ikke.... som: justere lysstyrker på skjermen, viftestyringen er ikke helt god, slik at viften går på full guffe stort sett hele tiden..... men det var vel eg. ikke det jeg spurte om? :-) Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Blir vel nok en formatering på meg da..... Eller finnes det en løsning..... har ikke XP funksjon for å gjenopprette bootrecord?? Kan dette være en vei ut av problemet? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Slett den i partition magic (partisjonene) og slett deretter grub med /fixmbr i recoveryconsole fra en windows xp bootcd. Fixed. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 jo, såklart du kan gjenopprette bootrecord stapp i winXP CDen og boot, kjør så repair slik at du får et commandpromt og der skriver du fixmbr fdisk /mbr fra en bootfloppy fungerer vel også om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Takker og bukker.... Kjører en liten sikkerhetskopi for sikkerhets skyld:-) Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Funket uten problemer.... Startet opp i gjenopprettingskonsollen i XP... fixmbr Startet opp, og fjernet partisjonen med PM8... Sparte noen timer på det ja... (imt formatering osv...) Takk igjen:-) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ang. Fedora 1 vs. 2 - så er det store forskjeller i måten strømstyring virker på der. core 2 bruker ACPI, mens 1 bruker APM. Hilsen eier av 3 (eldre, mer eller mindre defekte) compaq laptopper. Som koser seg på Fedora. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå