Gå til innhold

Hvilket utviklingsmiljø bruker folket

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp begynt med C++ på skolen men finner meg ikke til rette i editoren vi bruker (Quincy 2000). Kompilatoren virker grei (MinGW). Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen anbefalinger på editorer som virker med MinGW som er freeware og som ikke har slike "småfeil" som quincy som gjør deg gæærn;-)

mvh

henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har MSVC++ 6.0. Mange problemer, bl.a.

for (int i = 0; i < 5; i++) {
   // Do something
}

for (int i = 0; i < 5; i++) {
   // Do something
}

er en feil i MSVC++ 6.0, selv om det er klart og tydelig uttrykt (bl.a. i D&E) at levetiden til variabler declared i parentes-delen på en for går ut av scope når for'en avsluttes.

Lenke til kommentar

6.0 er ikke spesielt bra nei, men den er foreldet. To nye versjoner har kommet i mellomtiden, det er knapt noen som sammenligner gcc 2.95 med VC7.1? Selve IDE'et har blitt en hel del bedre også, vil jeg si. Selv om jeg bruker vim/gcc til daglig, anerkjenner jeg at M$ har et godt produkt i VS .NET.

Lenke til kommentar

borland 5 serien. Gammal god og digg når en er ny til c++

bare åpne, ny fil og skriv compile og du er i gang.

Slipper projects og mye annet overkill som en i starten egentlig ikke ar bruk for.

ikke gratis gratis, men ligger jo overalt og så lenge du ikke tjener penger på det du progger så anser jeg det som greit å bruke et gammalt program som ikke er i salg lenger? eller...

storfornøyd.

fin ting med borland sitt bibliotek i starten er den conio.h filen som lar deg stoppe programmet på slutten. Veldig greit å slenge på denne linja på småprogrammer for å sjekke om utskrifter og annet er som det skal.

finnes helt sikkert andre måter å gjøre det på, men fornøyd med denne jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...