Erling E. Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 I et stadig voksende hav av onlinebaserte rollespill kan det være vanskelig å finne det rette. Hvilke finnes, hvordan fungerer de og hvor mye koster det å spille? Spørsmålene er mange rundt denne rimelig ferske spillsjangeren, og Gamer.no inntar rollen som behjelpelig guide i jungelen av løfter og PR-jippo. Les artikkelen her Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Synes det var en bra oppsummering jeg. Synd du ikke hadde anledning til å se på flere. Jeg holder spesielt øye med GuildWars som utvikles av Arena.net. Forøvrig skal ikke GuildWars koste noe å spille, så hvordan de skal finansiere dette er et mysterium. Bra jobba Erling. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Takk, VinterUlv. Om ikke annet så GuildWars veldig pent ut! Lenke til kommentar
storeelg Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Er ikke GuildWars det som blir laget av noen ex Blizzard folk da? Andre titler jeg ser frem i mot er Dark and Light, The Saga of Ryzom og Face of Mankind Må bli ett bra år dette Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Er ikke GuildWars det som blir laget av noen ex Blizzard folk da? Jo, det stemmer. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Enda mer Blizzard mmorpg's. Koselig. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Bra artikkel! Men tipper WoW ikke kommer før tidlig 2005... Dvs, tror det tar ca et år i beta. I likhet med SWG. Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Merkelig...ikke et ord of Final Fantasy XI... Lenke til kommentar
implex Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Ryktene skal ha det til, at de tidligere ansatte i blizzard, er keen på og snekre sammen diablo 3... Men, om dette skjer, evt når, må vi bare vente og se ann.. Krysser fingra.. Men, siden alle de ansatte er tidligere Blizzard ansatte, og var med på og lage Diablo suksessene, så ser jeg lys i tunellen.. Flagship Studios Endret 11. februar 2004 av implex Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Merkelig...ikke et ord of Final Fantasy XI... Ikke lansert i Europa enda, i likhet med The Sims Online. Vi bestemte oss for å hoppe over slike. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Bra artikkel! Men tipper WoW ikke kommer før tidlig 2005... Dvs, tror det tar ca et år i beta. I likhet med SWG. Hehehe, det er egentlig litt teit å definere når et slikt spill er ferdig med betaen - fordi de kommer vil legge til nytt innhold, fikse bugs, justere (nerfs) klasseringer etc etter at spillet er lansert. Slikt ble ikke gjort før, spill pleide å være ferdig før lanseringa. Men nå har jo alle internett med god nok hastighet til å laste ned de 100MB patchene hele tida, så man trenger nesten ikke ha mer enn gui'en ferdig før man går inn i beta. Sånt er skikkelig teit. Jeg har ikke noe imot tilleggsmateriell, expansions, osv. Men dæskendøttemegta, hvis manualen ikke stemmer med noe i spillet så har noe gått "jævli gæli" etter min mening. Derfor mener jeg at en MMORPG aldri er ferdig med beta-stadiet sitt. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg liker godt at de oppdaterer under veis, da har man noe å glede segtil. F. eks på Final Fantasy XI så gleder jeg meg til PVP og den andre dimensjon. (Et sted hvor monstrene er sinnsykt vanskelige, de sier at det passer for 18 lvl 75 spillere i en allianse). Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ryktene skal ha det til, at de tidligere ansatte i blizzard, er keen på og snekre sammen diablo 3... Men, om dette skjer, evt når, må vi bare vente og se ann.. Krysser fingra.. Men, siden alle de ansatte er tidligere Blizzard ansatte, og var med på og lage Diablo suksessene, så ser jeg lys i tunellen.. Flagship Studios Da er de vel nødt til å kjøpe lisensen for Diablo navnet fra Blizzard, som eier dette... Men hadde sikkert vært gøy Det, og Fallout 3... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Personelig ser jeg frem til World Of Warcraft. Hvis det blir en kjempe suksess som de fleste Blizzard spilla, så kan det bli duket for Diablo MMORPG. Final Fantast XI har fått mye bra kritikk og ser utvilsomt meget bra ut grafikkmessig. I tillegg har vi Guildwars og City Of Heroes. To spill som jeg blir litt forundret over at Gamer.no ikke nevner her. Litt uten for MMORPG universet, men som likevel ser ut til å ha en meget bra multiplayer del, finner du f.eks Tribes: Vengeance og Starwars: Battleground. Sistnevnte er resultatet du ville fått om du flyttet Starwars universet til Battlefield 1942. Dere kan si mye rart om PC-Gamer, men de får ofte tak i mye snacksy informasjon og bilder. Lenke til kommentar
Deg Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) SW+BF har ikke prøvd det så vet ikke om det en noe bra Endret 11. februar 2004 av Deg Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Two Thumbs Up Nice Erling E. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Veldig, veldig bra skrevet artikkel! Jeg kjente meg godt igjen i omtalene av Asheron's call 2, Starwars Galaxies og Neocron. Jeg har forøvrig avsluttet mine 3 Neocron kontoer for å spille Starwars Galaxies for en stund. Spillermiljøet i Neocron er gjennområttent per i dag og jeg orket bare ikke å spille det mer. I Starwars Galaxies finner jeg kule folk stadig vekk, ikke noe problem å finne noen å gjøre missions med og generelt ha det moro med uten spesielle mål. Ser frem til Middle earth online, selv om jeg frykter en bølge av fanatikere som ikke vil snakke med deg om du ikke snakker gammel-engelsk, men jeg er like bekymret for alle de som vil spille det kun for å levle og bil uber. - Men det er et problem i absolutt ALLE MMO spill. Har ikke spillet våpen av noe slag, blir man uber ved å farme mest mulig eller noe slikt. Så langt synes jeg SWG har truffet midt i blinken for min del, men ser også med spenning fremover mot kommende titler. Hvorfor omtalte dere ikke Second Life forresten? Kom nylig ut i ny versjon: www.secondlife.com Det er helt unikt i og med at spillerene er med på å bygge det opp, og man kan bruke avansert scripting for å lage ting ingen har sett før. Altså en dynamisk verden. Hvor mange MMO spill kan skilte med det Jeg mener da det er lansert i europa, spilte trial perioden på en for sløv maskin for en stund siden. Endret 11. februar 2004 av Hidden Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Bra artikkel! Men tipper WoW ikke kommer før tidlig 2005... Dvs, tror det tar ca et år i beta. I likhet med SWG. Hehehe, det er egentlig litt teit å definere når et slikt spill er ferdig med betaen - fordi de kommer vil legge til nytt innhold, fikse bugs, justere (nerfs) klasseringer etc etter at spillet er lansert. Slikt ble ikke gjort før, spill pleide å være ferdig før lanseringa. Men nå har jo alle internett med god nok hastighet til å laste ned de 100MB patchene hele tida, så man trenger nesten ikke ha mer enn gui'en ferdig før man går inn i beta. Sånt er skikkelig teit. Jeg har ikke noe imot tilleggsmateriell, expansions, osv. Men dæskendøttemegta, hvis manualen ikke stemmer med noe i spillet så har noe gått "jævli gæli" etter min mening. Derfor mener jeg at en MMORPG aldri er ferdig med beta-stadiet sitt. Er dette som er hele poenget med MMORPGs. En verden i stadig forandring. Og er jo dette som gjør at slike spill blir mye morsommere og mer vanedannende enn andre, single-player spill. Så naturlig nok vil det komme ting som kanskje ikke står i manualen... men det er jo bare positivt! Framtida er MMORPGs .. Er jeg helt sikker på. Lenke til kommentar
FFX Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Vet vi hvilket spill flagship studio skal gi ut? KAN DEM GI UT DIABLO3 Siden det er Blizzard som har lisensen på den? Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kongefeature, Erling! Vi vil ha flere slike! Feed usss! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg