Gå til innhold

Nytt grafikk kort, hovedkort og prosessor!

Anbefalte innlegg

Så kan du eventuelt bytte ut Cpu en hvis du trenger mer futt, noe jeg regner med du ikke vil trenge!!! Uansett vil du spare godt over 2000,- bare ved å ha dette oppsettet uten 3400 Cpu en. 3000+ er ikke så langt ifrå og du vil ikke merke så mye forskjell.

Er en grunn til at jeg liker dette oppsettet vettu ;) Har akkurat det samme bare med en Seagate Barracuda Sata 120 gb og en Enermax 431 som den heter på komplett er absolutt til å anbefale :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dropp den der.. kjøp heller detteeller dette

Nei for all del ikke gjør dette. Ikke kjøp AIW dersom du skal se på TV, DVD via pcen til tven. Ikke kjøp Ultimate Edition hvis du skal klokke.

Mitt råd: Kjøp Powercolor Radeon 9800 Pro Flash det til XT klokk det deretter kjører du en benchmark og vips så har du 6xxx poeng 600 poeng mindre enn et XT kort og du har spart 2000 kroner.

Grunnen til at jeg råder deg til å ikke kjøpe AIW og Ultimate Edition er at disse er svært dyre i forhold til en gamers bruk.

PowerColor 9800 Pro 2300.- på komplett.no, you can´t go wrong :love:

Lenke til kommentar
flott... tenker jeg går for din sammensetning bortsett fra 3200+ i stedet for 3000 og 9800XT i stedet for pro!

Tusen takk for tips, dere har vært supre:D:D:D

Ikke kjøp xt. Kjøp pro siden xt er helt unødvendig!!! Du får ca samme ytelsen. Skal du klokke forsterker dette argumenten mine uansett.

Kan jo alltids ta xt hvis du er keen på å kaste 1700,- ut av vinduet. Les også testen av athlon 64 3000 på hardware.no

Kjøp 3000 pga det er så unødvendig og kjøpe 3200+ da den klokker dårligere en 3000, den har også 2000 mhz og chachen har ingeting og si. Bruk heller disse pengene på noe annet. Eventuelt en god flatskjer eller f eks en intelli mouse.

Men hør på meg. Kanskje vil du få 600 - 800 poeng ekstra i 3 d mark men disse poengene har ikke betydning.

Men skal du klokke forresten?

Lenke til kommentar
flott... tenker jeg går for din sammensetning bortsett fra 3200+ i stedet for 3000 og 9800XT i stedet for pro!

Et lite tips: Alle dagens spill går fint på normale oppløsninger med skjermkort til 1/3 av prisen på det Radeon 9800XT-kortet.

Når det gjelder framtidas spill så får du heller bruke penger på nye skjermkort når behovet for det dukker opp. (Da er garantert også prisen på skjermkortene langt lavere per ytelse enn nå)

Lenke til kommentar

Et lite tips: Alle dagens spill går fint på normale oppløsninger med skjermkort til 1/3 av prisen på det Radeon 9800XT-kortet.

Når det gjelder framtidas spill så får du heller bruke penger på nye skjermkort når behovet for det dukker opp. (Da er garantert også prisen på skjermkortene langt lavere per ytelse enn nå)

Ja og skal du først kjøpe deg athlon 64 3200+ så sier du inndirekte at du vil ha noe bedre en 3000+ så da er det egentlig bare 1 valg og det er 3400+ :yes:

Lenke til kommentar

så det du sier er at jeg like gjerne burde gå for 3000?

Jaja, takk for tipset, vi får nå se på det..

Men de extra poengene i 3dmark har jeg virkelig lyst på, så XT kortet skal jeg ha :p

Jeg har hørt at a64 er dårlig å clocke?

Grafikk kortet tror jeg jeg venter med å clocke til det er nødvendig:P

Endret av Lapette
Lenke til kommentar
så det du sier er at jeg like gjerne burde gå for 3000?

Jaja, takk for tipset, vi får nå se på det..

Men de extra poengene i 3dmark har jeg virkelig lyst på, så XT kortet skal jeg ha :p

Jeg har hørt at a64 er dårlig å clocke?

Grafikk kortet tror jeg jeg venter med å clocke til det er nødvendig:P

Ja har kikket litt rundt. xt er egentlig greit pga bundlen og viften er mye mer stillegående og kjøler rammen. Så den er grei

Men 3000+ er en 3200 med bare litt mindre cache. Har sett tester rundt her og 575,- er unødvendig og bruke på noe du kanskje får maksimum rundt 100 poen mer i 3dmark. Så kjøp heller 3000+

Hadde samme "dilemma'et" men endte med at jeg valgte 3000 og får den i posten imorgen :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...