Arctic Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Arctic? Det høres ut som du har litt peiling på detta. Hvet du hva som er forskjell på de såkaldete 2003 og 2005 kompressorene`? Takk Hurr Peiling og peiling... Forskjellen er vel at den fra 2003 er eldre enn den fra 2005 Men går vi litt lenger tilbake ble det brukt annet kjølemedium, elektronikk har blitt endel utviklet og annet småtteri. Men kvaliteten har neppe blitt særlig bedre. Jeg vet om flere kjøleskap og frysere fra 60-tallet som har gått og går uten et feilslag den dag i dag! Sånn kvalitet finner du ikke mer. Men det jeg mente i hovedsak var at hvis man tar noe som allerede er utslitt, kan man ikke forvente samme levetiden som på noe som er nytt. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 beni25 og fjaslokt ? er det lov med animerte avatarer? Men er du\trådstartet sikker på om det vil bli billigere da? er jo mye lettere å bare kjøpe en ferdig løsning... Er det ikke lov med Animert Avatar?? hvorfor ikke? Fordi det er grise-irriterende!! Fjern den!! Man klarer jo omtrent ikke å lese innleggene her nå Lenke til kommentar
Korben_D Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Tenker litt... Hvis jeg bruker en compressor fra ett gammelt kjøleskap, og skaffer meg ett kondenser, capilar tube, vifte, rør, og lager en cpu-kit (se første posten/bildet). og mekker noe, burde dette gå... ikke sant? Kanskje jeg kan ringe asetek, og si at jeg kjøpte ett vapochill fra en kompis og at cpu-kit og noe av rørene var ødelagt, og om jeg kunne kjøpe det fra dem disse ting... Trur ikke de har noe i mot, og prisen kan ikke være så høy. Hva synes dere? Kjøleskap kompressor vil holde i max 1 uke, tåler ikke så sterk belastning. Hei! Driver og drar igang et lignende prosjekt! Men er det sånn at de kompressorene ikke holder? Tåler den konstant belastning, eller må jeg ha termostat?? Hva må til? Anyone?? PS: Noen som vet hvordan kjøleblokken må/bør se ut, on the inside? Tenkte å lage den selv! (Maskinarbeider av yrke) Endret 14. februar 2004 av Korben_D Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hvis du skaffer deg tingene selv (kjøpe dem eller finner dem gratis) er det eneste du må gjør er å bygge den selv... Da er det klart at du må ha tid! og lyst!. For meg understreker dette bare din uvitenhet.. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei! Driver og drar igang et lignende prosjekt! Men er det sånn at de kompressorene ikke holder? Tåler den konstant belastning, eller må jeg ha termostat?? Hva må til? Anyone?? PS: Noen som vet hvordan kjøleblokken må/bør se ut, on the inside? Tenkte å lage den selv! (Maskinarbeider av yrke) Evap. bør se ca sånn ut på innsiden (trenger kun en da): Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Finner mye av det du trenger her: http://secure.thorite.co.uk/ Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 det at kjøleskap kompressor vil holde ut i berre i veke er vel det dummeste eg har høyrd. kjøleskap klarer å leve lenge ved vanleg bruk, so om du belaster den hardt i lang tid so brude den kalre det også...kanskje levealderen ikkje blir 10-20 år men haan skal no greie seg i lang tid vil eg påstå! i butikkar er det jo også kjøleskap som er under stor belastning og dei held seg lenge... Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 det at kjøleskap kompressor vil holde ut i berre i veke er vel det dummeste eg har høyrd. kjøleskap klarer å leve lenge ved vanleg bruk, so om du belaster den hardt i lang tid so brude den kalre det også...kanskje levealderen ikkje blir 10-20 år men haan skal no greie seg i lang tid vil eg påstå!i butikkar er det jo også kjøleskap som er under stor belastning og dei held seg lenge... hehe, "ok". Det var jo også en teori.. Lenke til kommentar
Korben_D Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei! Driver og drar igang et lignende prosjekt! Men er det sånn at de kompressorene ikke holder? Tåler den konstant belastning, eller må jeg ha termostat?? Hva må til? Anyone?? PS: Noen som vet hvordan kjøleblokken må/bør se ut, on the inside? Tenkte å lage den selv! (Maskinarbeider av yrke) Evap. bør se ca sånn ut på innsiden (trenger kun en da): Hvordan er sirkulasjonen her da? Gassen inn i senter, og ut gjennom hullene på sidene? Kunne ikke se det skikkelig fra det bildet... Lyst å forklare? Den så ganske enkel ut å lage, bare jeg får styr på hullene! Forslag til komp. som holder? Hvem lager vapo, kan kanskje sjekke med en fabrikant! Vet iallefall at jeg må ta ALLE forholdsregler nå det gjelder å beskytte mot kondens.. Sånt liker vi ikke på AN7 kortet.. Ellers har jeg tro på sunn fornuft! Mvh Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 kondens blir nok det aller minste problemet.. For å hindre lekkasje bør du se guiden på xtremesystems.org , når det gjelder konstruksjon av evap. tror jeg du bør snakke med noen som allerede har erfaring med dette, f.eks Dr.Baker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå