Gå til innhold

Lage Vapor Kjøling

Anbefalte innlegg

Jeg lurte om det er mulig å lage seg selv en kjøle system som vapochill eller mach2.

Egentlig så er det bare komponenter satt sammen (sånn ca.)

Deler.jpg

Er ikke dette noe å tenke på? i stedet til å bruke så mye penger?.

Endret av Beni25
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker litt...

Hvis jeg bruker en compressor fra ett gammelt kjøleskap, og skaffer meg ett kondenser, capilar tube, vifte, rør, og lager en cpu-kit (se første posten/bildet).

og mekker noe, burde dette gå... ikke sant? Kanskje jeg kan ringe asetek, og si at jeg kjøpte ett vapochill fra en kompis og at cpu-kit og noe av rørene var ødelagt, og om jeg kunne kjøpe det fra dem disse ting... Trur ikke de har noe i mot, og prisen kan ikke være så høy.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Tenker litt...

Hvis jeg bruker en compressor fra ett gammelt kjøleskap, og skaffer meg ett kondenser, capilar tube, vifte, rør, og lager en cpu-kit (se første posten/bildet).

og mekker noe, burde dette gå... ikke sant? Kanskje jeg kan ringe asetek, og si at jeg kjøpte ett vapochill fra en kompis og at cpu-kit og noe av rørene var ødelagt, og om jeg kunne kjøpe det fra dem disse ting... Trur ikke de har noe i mot, og prisen kan ikke være så høy.

Hva synes dere?

Kjøleskap kompressor vil holde i max 1 uke, tåler ikke så sterk belastning.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke lage noe så sprøtt som det de gjør, de prøver å lage noe bedre en mach2 eller vapochill.

Det jeg vil lage er en replika, altså ikke mere komplisert enn det vapochill eller mach2, det må koste mindre, og noen deler kan man finne der folk kaster i skraphauget.

Lenke til kommentar

Uansett, konseptet er fortsatt det samme.. Er ikke bare bare, dessuten er det bare 1-2 stk der som får høyere kjøleeffekt enn MachII. Hvilken gass har du planer om å bruke ? Hvordan skal du fylle på ? Hvordan vet du når det er nok ? Hvor få tak i evap. hode? Hvordan få det tett ? Festemåte ? masse ting du må tenke på her. Dessuten tviler jeg meget på at xtremesystems gutta lagde egne systemer før de hadde hatt prommy/vapo i flere år og fått erfaring med konseptet fasekjøling.

Endret av Fjaslokt
Lenke til kommentar
Kjøleskap kompressor vil holde i max 1 uke, tåler ikke så sterk belastning.

Det er nok ikke helt korrekt. Kompressoren på et kjøleskap eller fryser er akkurat like god som kompressoren på en Mach2 eller lignende. (såfremt at kjøleskapet eller fryseren ikke er eldgammelt eller utslitt fra før) Forskjellen ligger i størrelsen/effektiviteten på kondensatoren. På et kjøleskap slik det oppsatt, er ikke den konstruert for og ta unna all varmen vi får fra en CPU. Men bytter man kondensatoren ut med noe bedre, samt tilpasser de andre delene i systemet, så skal kompressoren holde meget godt.

Lenke til kommentar
beni25 og fjaslokt ? er det lov med animerte avatarer? Men er du\trådstartet sikker på om det vil bli billigere da? er jo mye lettere å bare kjøpe en ferdig løsning...

Er det ikke lov med Animert Avatar?? hvorfor ikke?

Man kan jo kjøpe Mach2 rett fra butikken, det er nok mye enklere, men billigere?? trur ikke det nei, tenk at både Nventiv (mach2 produsentene) + butikken/distributøren + frakt kostnader + blablabla... skal ha en del av kaka! (money)...

Hvis du skaffer deg tingene selv (kjøpe dem eller finner dem gratis) er det eneste du må gjør er å bygge den selv... Da er det klart at du må ha tid! og lyst!.

Har du tid og lyst til å prøve å bygge deg en, så er dette nok mye billiegere. Men, kan hvem som helst lage det? du må nok kan litt eller spør deg fram med folk som kan (ta deg en tur til en som kan, og få noen instruksa).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...