Rafael Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Dere som er guruer på dette, kunne dere si meg hva slags muligheter jeg har her? Jeg har hørt at 1.6 eller 1.8 er bedre til dette, kunne dere kanskje forklare hvorfor ? Lenke til kommentar
((CnsLps)) Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Det skal gå greit å overklokke den CPU'en du har der. Sjekk http://www.overclockers.com, der er det et stort arkiv med tips og triks. Er det Northwood du har? Da skal det lett gå over 2.3 (??) med den du har der. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Jeg har den ikke enda, men jeg skal kjøpe den. 2.3 høres lite ut i forhold hva 1.8 kan eller 1.6 kan :sad: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 P4 2.0A NW er samme prosessoren som 1.6A og 1.8A NW prosessoren. Eneste forskjellen er duplikatoren som er satt til 20 på 2.0 prosessoren. Det er derfor ikke realistisk å tro at selve prosessoren kan klokkes så mye høyere enn de andre utgavene. Det er veldig ofte hovedkortene som gjør at ikke du kan klokke 1.6A prosessoren noe sælig mye høyere enn 2.4 GHz, som skulle tilsi 150FSB. Derfor er det ofte lettere å skru klokkefrekvensen høyere på 1.8A og 2.0A prosessorene. Det som kan ha litt betydning, er at 2.0A samt 2.2 GHz prosessorene gjerne velges fra "gode" serier. Altså kan de kanskje har litt større rom for overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå