Yamato47 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Harddisker er vanligvis spesifisert til å kunne operere i temperaturer fra 10 til 70 grader. Jeg har liten tro på prosjektet. Vannkjøling av alt med kjøleelement utendørs vil fungere bedre. Lenke til kommentar
xcetera Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Synes alle som har noe dem skulle ha sagt i saken, men som ikke er helt sikkre kan lese litt Her! Mvh Kfb Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Kondens kan vel oppstå siden kabinett temperaturen kommer til å bli vesentlig høyere en temperaturen i garasjen på vinterstid. Så i det tilfelle kan duggen legge seg på kabinettet. Et annet problem er harddisker, tror ikke de vil leve særlig lenge i -20 grader akkurat. Endret 25. februar 2004 av Mr-Smith Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Min erfaring: Har et stort skap (60x150x220 cm) som jeg for øyeblikket har tre maskiner i som kjører 24/7. Inne i skapet så er det en 10x10cm lufteventil som henter kald vinterluft fra utsiden av huset. Har kjørt denne løsningen en stund, og ikke opplevd noen tendenser til kondens, selv om ute-temperaturen har vært ned mot -20 grader og innetemperatur i rommet som skapet står i er ca +22 grader. Ved -15 til -20 grader ute så ligger temp på ca +10 grader inne i skapet, men etter noen timers bruk av maskinene så stiger temp til ca +15. For å holde lavere temp inne i skapet enn i rommet jeg sitter i så må det være minusgrader ute, så maskinene varmer godt :-) Jeg vil tro at det ikke vil oppstå kondens så lenge du unngår minusgrader inne i skapet, og det justerer du med hvor mye luftgjennomstrømning skapet får. Det kan også være lurt å isolere skapsidene, da det kan oppstå kondens på utsiden av skapet hvis skapsidene har for stort varmetap. Selv så arbeider jeg med et større vannkjølings-system for å unngå +50 grader inne i skapet når sommeren kommer! Endret 25. februar 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå