Gå til innhold

Svidd CMOS på Asus A7N8X Deluxe?

teq

Anbefalte innlegg

Satt og fiklet med FSB-hastigheten på mitt Asus HK søndag, og kom opp i 225MHz. Måtte selvfølgelig prøve å fikle enda mere, og prøvde på 230MHz. Det ble litt i overkant, og maskina ville ikke poste. Resatte CMOS og boota opp, plutselig får jeg meldingen "CMOS checksum error, defaults loaded" og måtte trykke F1 for å loade OS. Ting så ut til å fungere som det skulle, men nå viste det seg at kortet nektet å lagre endringer i BIOS! Så snart jeg endret ett eller flere parametre og prøvde å lagre disse så nekta kortet å poste overhodet!

Lur som jeg er så tenkte jeg at en rask flashing med siste BIOS ville gjøre susen, så etter å ha resatt CMOS nok en gang, bootet opp og lastet ned siste BIOS-fil var jeg klar til flashing. Dette så ut til å fungere utmerket ettersom jeg ikke fikk noen feilmeldinger under flashingen. Tror du jeg ble lang i maska da jeg oppdaget at kortet mitt nå ble fullstendig dødt? :scared:

Regner med at dette er en bug på HK'et, og skal reklamere på det. Er det noen som har vært borti det samme?

Krimskrams jeg brukte når ting gikk galt:

XP2500+@3200+, TwinMOS 2x256MB PC3200 (5-3-3-2,5), Hercules Radeon 9800Pro (uklokket... :blush: ), Swiftech vannkjøling på CPU og NB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Det er endel bugs på det hovedkortet, har akkurat skrudd ut mitt og sendt inn, fordi hele kortet lagde en knirkelyd når jeg scrolla med musa... bare når den var på USB , og til slutt så døde alle USB'ene helt ut..

Det er støy i lydugangen, eg kjøpte nytt lydkort for å bedre det.

Lenke til kommentar
Det er endel bugs på det hovedkortet, har akkurat skrudd ut mitt og sendt inn, fordi hele kortet lagde en knirkelyd når jeg scrolla med musa... bare når den var på USB , og til slutt så døde alle USB'ene helt ut..

Det er støy i lydugangen, eg kjøpte nytt lydkort for å bedre det.

Var ikke det hos meg.. prøvde med 2 forskjellige lydkort, det ene var et Audigy 2 ZS til et par tusen.. men tror det nesten har sammenheng med at alle USB'ene er døde nå ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...