Gå til innhold

Kada kadak kadak..

baRs

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat installert WinXP på en WD 120GB harddisk opp opplever et merkelig/uforklarlig problem.

Når jeg boter opp fungerer alt fint. Maskinen finner hardisken og booter på vanlig måte. Etter en stund (når jeg har logget på og brukt pc'en litt) begynner hardisken plutselig å lage en merkelig (TYDELIG) lyd. Det er akkurat som om lesehodet (eller noe greier inne i hardisken) slår i metal og lager en høy irriterende lyd. jeg siterer:

Kada Kadakk kadakk kadakk kadakk ... etc.

slik fortsetter den en stund. maksinen henger seg og resterter av seg selv etter en stund. nå finner ikke maskinen hardisken og LYDEN fortsetter. Jeg er nødt til å slå av maskinen helt for at hardisken skal slutte med det den holder på med...

Noen som vet hva som får hardisken til å oppføre seg slik? Finnes det programmer som kan skjekke om feil på disken? Hvis ja; hvilke, hvor?

HJELP...

(annet hardware: NF7-S 2.0, XP2500+, 9600XT, 512MB minne 2100)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres desverre ut som om den disken synger på sitt siste vers... Uten att jeg skal si noe med sikkerhet, så virker det som om du bør bare levere disken tilbake til de du kjøpte den hos, og få en ny en.

Evt... Så funket det for en kamerat av meg, som ble ganske frustrert, å slippe den i gulvet. (dunke på den går sikkert også ann...)

PS: Jeg tar ikke ansvaret for sistnevnte løsning, dersom du skulle finne på noe slikt... Anbefaler å snakke med webshoppen du kjøpte disken fra... Selvfølgelig kan det være noen her som har noen andre forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...