baRs Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har akkurat installert WinXP på en WD 120GB harddisk opp opplever et merkelig/uforklarlig problem. Når jeg boter opp fungerer alt fint. Maskinen finner hardisken og booter på vanlig måte. Etter en stund (når jeg har logget på og brukt pc'en litt) begynner hardisken plutselig å lage en merkelig (TYDELIG) lyd. Det er akkurat som om lesehodet (eller noe greier inne i hardisken) slår i metal og lager en høy irriterende lyd. jeg siterer: Kada Kadakk kadakk kadakk kadakk ... etc. slik fortsetter den en stund. maksinen henger seg og resterter av seg selv etter en stund. nå finner ikke maskinen hardisken og LYDEN fortsetter. Jeg er nødt til å slå av maskinen helt for at hardisken skal slutte med det den holder på med... Noen som vet hva som får hardisken til å oppføre seg slik? Finnes det programmer som kan skjekke om feil på disken? Hvis ja; hvilke, hvor? HJELP... (annet hardware: NF7-S 2.0, XP2500+, 9600XT, 512MB minne 2100) Lenke til kommentar
shabador Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Høres desverre ut som om den disken synger på sitt siste vers... Uten att jeg skal si noe med sikkerhet, så virker det som om du bør bare levere disken tilbake til de du kjøpte den hos, og få en ny en. Evt... Så funket det for en kamerat av meg, som ble ganske frustrert, å slippe den i gulvet. (dunke på den går sikkert også ann...) PS: Jeg tar ikke ansvaret for sistnevnte løsning, dersom du skulle finne på noe slikt... Anbefaler å snakke med webshoppen du kjøpte disken fra... Selvfølgelig kan det være noen her som har noen andre forslag. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det samme skjedde for meg 1/2 år siden, slutta etter et par dager og disken er like fin idag Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 for lite strøm, bios problemer.. har hatt det slik jheg også.. det var bios prob.. og litt strøm Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 WD DLG Diagnostics finner du her: http://support.wdc.com/download/index.asp Lenke til kommentar
baRs Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) I ren frustrasjon bestilte jeg denne som skal erstatte denne ødelagte operativsystem disken: Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA 10000RPM 8MB cache Håper den gjør susen Endret 10. februar 2004 av baRs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå