Gå til innhold

Volcan0 12 Bråker MYE, venner man seg til det?

asad

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Volcano 12 vifte, og merker nå at den bråker noe jævlig i forhold til min ganmle Coolermaster. Til dere med erfaring, kan man venne seg til det etterhvert? Trodde ikke jeg var så følsom ovenfor bråk..men i svarte, det finnes grenser.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ganske bråkete pc før, jeg hater støy ifra pc'en...ble aldri vant med det. Så nå driver jeg og prøver å få pc'n så stille som mulig. Har den viften turtallsinstilling? Hvis ikke så kan du gjøre som jeg gjorde, last ned SpeedFan og sett ned turtallet slik (hvis hk støtter det). Lykke til :)

Lenke til kommentar

Har den samme viften og den trøkker skikkelig til på max. Ikke bruk den automatiske viftestyringen ialfall. Du bør heller koble til en av de manuelle styringene du får med. Skrur du den opp når du skal game og ned på minimum når du skal bruke word etc.....

Lenke til kommentar
Hmm... jeg satte på den "sensoren" under CPU`n, skulle jeg ikke ha gjort det? Je satte også på den manuelle styringen bak. Hvis dette er tilfelle, må jeg fjerne sensoren igjen? Hjelp! ;)

Om du skal bruke manuell styring av kjøleren, er det ikke behov for sensoren under. Bruker du løsningen med sensoren, vil hastigheten justere seg etter temperaturen. Funka dårlig hos meg, da den plutselig hoppa opp på full guffe, selv om tempen var lav.

Bruker manuell styring, kjører ca 3000rpm og synes ikke den bråker mye i det hele tatt. Kjøler ekstremt bra ogsp.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg er nok litt bortskjemt... den mest bråkende delen i mitt system er en Seagate Barracuda 4 :p

Og takk til ditt hjelpsomme bidrag.

Volcano 12 kjøler bra på lav hastighet. Har 35-37 grader idle med vifta på 2000rpm. Da er det bare strømforsyninga man hører

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...