asad Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Kjøpte en Volcano 12 vifte, og merker nå at den bråker noe jævlig i forhold til min ganmle Coolermaster. Til dere med erfaring, kan man venne seg til det etterhvert? Trodde ikke jeg var så følsom ovenfor bråk..men i svarte, det finnes grenser. Hva mener dere? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har en Coolermaster Aero 7 LITE som trykker ut ganske mange dB når jeg skrur den på full styrke... Jeg har klart å bli vant til det, men da jeg skrur av maskinen føler jeg nesten at det er for stille Skummelt. Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hadde ganske bråkete pc før, jeg hater støy ifra pc'en...ble aldri vant med det. Så nå driver jeg og prøver å få pc'n så stille som mulig. Har den viften turtallsinstilling? Hvis ikke så kan du gjøre som jeg gjorde, last ned SpeedFan og sett ned turtallet slik (hvis hk støtter det). Lykke til Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Har den samme viften og den trøkker skikkelig til på max. Ikke bruk den automatiske viftestyringen ialfall. Du bør heller koble til en av de manuelle styringene du får med. Skrur du den opp når du skal game og ned på minimum når du skal bruke word etc..... Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 En volcano 12 bråker da bare ca. 20 db på det laveste og det er da ikke mye. Den kjøler til og med helt greit da. Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Hmm... jeg satte på den "sensoren" under CPU`n, skulle jeg ikke ha gjort det? Je satte også på den manuelle styringen bak. Hvis dette er tilfelle, må jeg fjerne sensoren igjen? Hjelp! Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Og hvordan sjekker jeg hvor fort vifta går? Er det noe programm? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hmm... jeg satte på den "sensoren" under CPU`n, skulle jeg ikke ha gjort det? Je satte også på den manuelle styringen bak. Hvis dette er tilfelle, må jeg fjerne sensoren igjen? Hjelp! Om du skal bruke manuell styring av kjøleren, er det ikke behov for sensoren under. Bruker du løsningen med sensoren, vil hastigheten justere seg etter temperaturen. Funka dårlig hos meg, da den plutselig hoppa opp på full guffe, selv om tempen var lav. Bruker manuell styring, kjører ca 3000rpm og synes ikke den bråker mye i det hele tatt. Kjøler ekstremt bra ogsp. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Og hvordan sjekker jeg hvor fort vifta går? Er det noe programm? Du kan lese det av i BIOS. EDIT: kommer an på bios tror jeg. Endret 10. februar 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Ok, da er det bare å koble ut sensoren da? Trenger ikke å fjerne den? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Ok, da er det bare å koble ut sensoren da? Trenger ikke å fjerne den? Tja, det er egentlig opp til deg selv. Personlig fjerna jeg den, men så lenge den ikke er tilkoblet kjøleren har det ingenting å si for den saken. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hmm, jeg er nok litt bortskjemt... den mest bråkende delen i mitt system er en Seagate Barracuda 4 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hmm, jeg er nok litt bortskjemt... den mest bråkende delen i mitt system er en Seagate Barracuda 4 Og takk til ditt hjelpsomme bidrag. Volcano 12 kjøler bra på lav hastighet. Har 35-37 grader idle med vifta på 2000rpm. Da er det bare strømforsyninga man hører Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå