Gå til innhold

overklokket i bios, men ikke i windows

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle prøve meg på litt overklokking for første gang.

Først vil jeg si at jeg har en AMD XP2500+ som orginalt går på 1833 Mhz.

Det første jeg gjorde var og sette multipier opp til 12, busshastigheten var da på 166 Mhz altså 1992 Mhz tilsammen. Dette var det ikke noe problem og boote opp med, sjekket alle instillingene i bios hadde blitt lagret noe som de hadde.

Når jeg komme inn i windows (XP PRO SP1) så står det i min datamaskin at jeg har AMD XP2500+ med 1833 Mhz! Dette kan jo ikke stemme tenkte jeg, så jeg la inn MSI Core Center (Har MSI KT6 Delta) for og lese av verdiene der, samma informasjon der som det var i min datamaskin. En annen ting er at i Core Center så er klokke menyen fadet så jeg får ikke klokket med core center slik det skal være mulig å gjøre.

Så spørsmålet blir derfor, hvorfor skjønner ikke windows at jeg har overklokket når bios går med på det.

Med det samme jeg er i gang her så kan jeg jo fortelle at jeg har kjøpt et nytt skjermokort, nærmere bestemt et Power Color Radeon 9800 PRO m. 128 mb RAM. Har montert denne kjøleren på den: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVGASIL . Så mulighetene for overklokking burde være til stede, bruker orginal drivere fra ATI, hva slags verktøy er best og klokke med? Bør jeg flashe bios på skjermkortet?

Mvh

Hagmann

Edit: Skrive Leif

Endret av Ahagmann2000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har helt samme prosessor og samme problemet

MP er låst med hengelås og litt til!! :scared:

Du må overklokke via fsb istedet

Kjør på jeg har den på 203 uten problemer, men du bør stille opp 2-5 omgangen og kjøre litt spilling innimellom Ellers går alt så fint så! :thumbs:

Lenke til kommentar
Har helt samme prosessor og samme problemet

MP er låst med hengelås og litt til!! :scared:

Du må overklokke via fsb istedet

Kjør på jeg har den på 203 uten problemer, men du bør stille opp 2-5 omgangen og kjøre litt spilling innimellom Ellers går alt så fint så! :thumbs:

har bare pc 2700 ram fra twinmos... Kan dette være en hindring for overklokking av FSB hastighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...