JKJK Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Sitter med en gammel 486 m/DOS og en nyere PC (basert på athlon xp 3000+, 512mb ram blablabla). m/WinXP. Skal overføre en del filer fra 486'n til ny-pcn (snakker om regnskapsprogram). Har en søt nullmodemkabel her jeg tenkte å ta i bruk, da jeg ikke gidder å begynne med å sette inn NIC i 486'n. Før i tiden da jeg drev med nullmodemkabeloverføring, brukte jeg et DOS program som heter så mye som 530. Dette finner jeg ikke lengre, men jeg lurte på om noen av dere har det / vet hvor jeg kan finne det. andre alternativer mottas også med takk! -John- Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det enkleste er vel å ta disken fra din gamle maskin og sette den inn i den nye, f.eks på pluggen til CDROM. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 trodde det jeg også, men det funka faktisk ikke. Den nye pcn ville ikke detektere den gamle disken, uansett hva jeg gjorde. Den bare hang ved IDE enhetsdeteksjon. Fant ut min trofaste Total Commander (Windows commander) hadde muligheten for PORT overføring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå